فولاد

سمینار پایان سال میلادی «مای استیل» طبق روال هر ساله در تاریخ ۱۸-۱۷ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۶-۲۷ آذر) در شهر شانگهای چین برگزار شد. در این کنفرانس اعلام شد که وضعیت اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹ تقریبا ثابت با شیب ملایم کاهشی خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از معدن نیوز؛ پیش بینی می شود رشد تولید ناخالص داخلی GDP چین در سال ۲۰۱۸ به ۶.۶ درصد برسد که نسبت به سال ۲۰۱۷ که ۶.۸ درصد بود، ۰.۲ درصد کمتر است.همچنین براساس پیش بینی ها، رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال آینده میلادی بین ۶.۲ الی ۶.۵ درصد پیش بینی می گردد.

کارشناسان می گویند، در میان مدت و بلند مدت اقتصاد چین توانایی زیادی برای رشد دارد هر چند باید مراقب سرمایه گذاری ها در چنین شرایطی باشد.​به اعتقاد کارشناسان قیمت فولاد چین در سال ۲۰۱۹ بجای عرضه، بستگی زیادی به تقاضا دارد. به عبارت دیگر کنترل عرضه، بازار را تنظیم نخواهد کرد. لذا انتظار می رود در ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۹ قیمت های فولاد در بازار داخلی چین بطور نسبی ثابت با شیب متوسط باشد.

همچنین پیش بینی می شود، در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۹ قیمت ها تحت فشار قرار گرفته و کاهش یابند.

بر این اساس در سال ۲۰۱۹ چین هیچ برنامه ایی برای کاهش ظرفیت فولاد ندارد چرا که به تمامی اهداف برنامه های تنظیم و کاهش ظرفیت خود در پایان سال ۲۰۱۸ رسیده است. در این برنامه چین نه تنها توانست ۱۵۰ میلیون تن مازاد ظرفیت را بین سال‌های ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۸ حذف کند بلکه توانست ۱۴۰ میلیون تن ظرفیت کوره های القایی را تا ژوئن ۲۰۱۷ (در یک سال و نیم گذشته) نیز ببندد.

در ۳ ماهه دوم و سوم سال ۲۰۱۹، چین کنترل شرایط خرید ملک دوم در برخی از شهرها را کاهش خواهد داد که این خود عامل محرک مقطعی قیمت های فولاد خواهد بود.

در سال ۲۰۱۹، پکن به روند خود جهت اهمیت دادن به مسائل حفظ محیط زیست ادامه خواهد داد هر چند بیشتر تمرکز خود را از آهن و فولاد به صنایع بالادستی مانند فرآیند کک شوندگی و سینترینگ شیفت خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها