چین

با پابرجا ماندن نگرانی معامله گران از وضعیت اقتصادی جهان و بی‌ثباتی سیاسی داخلی در آمریکا، بورس‌های جهانی در روز چهارشنبه هم با زیان‌های سنگین بسته شدند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، به نظر می‌رسد که اقدام استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در تشکیل کارگروه ویژه نجات بازار تنها به وخامت بیشتر اوضاع منجر شده است. در شرایطی که بورس های انگلیس، آلمان و فرانسه در تعطیلات کریسمس به سر می بردند، شاخص " اس اند پی" بورس وال‌استریت آمریکا با ۰.۶ درصد کاهش به کارش خاتمه داد.

در آسیا، شاخص " ام اس سی آی" بورس های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن، ۰.۵ درصد عقب نشست و در پایین‌ترین سطح ۲ ماه اخیر خود قرار گرفت. شاخص "شانگهای کامپوزیت" چین ۰.۴ درصد و شاخص " کسپی" بورس سئول ۱.۶ درصد عقب نشستند.

ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد موسسه " سومیتومو میتوسی است منیجمنت" گفت: علاوه بر نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی آمریکا، بازارها نسبت به تنش های رو به رشد در داخل کاخ سفید نگران اند که ریسک‌های سیاسی را افزایش داده است.

کنتا اینو، کارشناس اقتصادی بانک میتسوبیشی گفت: معتقدیم بانک مرکزی آمریکا تنها طرفی است که می تواند به روند کنونی خاتمه دهد. کاخ سفید نیز احتمالا مجبور به مداخله در بازار خواهد شد اما احتمالا در آستانه سال نو میلادی تعطیل باقی خواهد ماند.

التهابات بازار سهام باعث کاهش بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا و تضعیف دلار شد به گونه‌ای که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله با رسیدن به ۲.۷۲۲ درصد در پایین ترین سطح خود از ماه آوریل قرار گرفت.

در بازار کالا، بهای نفت خام آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۴۲.۷۰ دلار در هر بشکه رسید اما نفت برنت با ۰.۱۸ درصد کاهش به ازای ۵۰.۳۸ دلار در هر بشکه مبادله شد. طلا که در بالاترین سطح ۶ ماهه اخیر خود به سر می‌برد نیز به ۱۲۷۲.۸۳ دلار در هر اونس افزایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها