سرب

براساس اطلاعات گروه مطالعات بین‌المللی سرب و روی (ILZSG)، آمار تولید معدنی، تولید فلز و تقاضا برای سرب در ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ منتشر شد. طی این دوره، بازارهای جهانی نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد کاهش تقاضا برای سرب و درعین حال افزایش تولید این فلز بودند؛ با این حال، افزایش تقاضا در ماه پایانی از دوره مورد بررسی، نوید رشد طی ماه‌های آتی را می‌دهد.

به گزارش «کالاخبر»  براساس اطلاعات منتشر شده توسط گروه مطالعات بین‌المللی سرب و روی (ILZSG)، میزان تولید معدنی سرب، تولید فلز و تقاضا برای شمش سرب طی ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که تولید معدنی سرب در ماه مِی به بیشترین رقم خود رسید اما در ماه ژانویه کاهش ۱۴.۵ درصدی داشت. پس از آن، مجدد میزان تولید معدنی در ماه جولای، آگوست و سپتامبر وارد فاز افزایشی شد، نهایتا در نهمین ماه سال ۲۰۱۸ به ۴۰۰ هزار و ۸۰۰ تن رسید.

میزان تقاضا برای شمش سرب طی ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ به تفکیک ماه نشان می دهد ،تقاضا در ماه سپتامبر به بیشترین رقم از ابتدای سال یعنی یک میلیون و ۴۳ هزار تن رسیده است. باوجود آنکه در مجموع میزان تقاضا ۹ ماهه برای شمش سرب کاهش پیدا کرده اما افزایش تقاضا در نهمین ماه از سال، امید بازگشت تقاضا به روند افزایشی را زنده کرده است.

از ۳ماه سوم سال ۲۰۱۸، برخی از معادن سرب و روی در جهان بازگشایی شدند که همین امر می‌تواند در ماه‌های آتی، زمینه افزایش بیش از پیش تولید معدنی سرب را فراهم کند. اما در کنار این امر دولت چین قوانین زیست‌محیطی علیه سرب را تشدید کرد؛ به‌نحوی که رشد تولید سرب در مناطق پرجمعیت نیز ممنوع است. این ممنوعیت باعث می‌شود تا تولید سرب چین کاهش یابد و همین امر می‌توان موجب رونق بازار این محصول شود.

میزان تولید معدنی، تولید فلز سرب و تقاضا برای سرب در ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نشان می دهد، تولید معدنی، تولید فلز و تقاضا برای سرب طی ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ نسبت به ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۷ کاهش، اما میزان تولید فلز سرب در این زمان افزایش داشت. کاهش تولید معدنی ۰.۹۳ درصد و افزایش تولید شمش سرب در همین زمان ۰.۸ درصد بوده است.

در زمینه تقاضا طی ۹ ماه از ابتدایی سال ۲۰۱۸، نسبت به همین زمان در سال ۲۰۱۹ بازار مواجه با کاهش ۰.۵۶ درصدی بود. اما همچنان تقاضا برای شمش سرب حدود ۱.۳ درصد بیش از تولید این فلز بود و همین امر عاملی مثبت برای قیمت این فلز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها