الگوریتم

برگزاری رقابت های الگوریتمی می تواند گام آغازینی برای فعال شدن بیشتر بازار سرمایه باشد ، همچنین این مسابقات می تواند الگوی علمی فراهم کند تا شاهد ارتقای هرچه بیشتر معاملات الگوریتمی باشیم.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، نشست خبری اولین دوره مسابقات معاملات الگوریتمی بازار سرمایه ایران، با حضور  مقامات ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

در این جلسه، مصطفی رضوی، عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مکانیسم معاملات الگوریتمی گفت: توسعه معاملات الگوریتمی را می توان از چند جهت آنالیز کرد. از یک جهت می توان نقش انسان را در این معاملات پررنگ کرد، که آن کاهش رخنه احساسات و افزایش نقش تخصص است.

وی در ادامه بیان کرد: در جریان معاملات الگوریتمی استعدادهای برتر می توانند به بازار وارد شوند و در همین زمینه بازار سهام می تواند عقلایی تر از گذشته تصمیم گیری انجام دهد.رضوی همچنین در خصوص اهداف سازمان بورس و اوراق بهادار در زمینه برگزاری این مسابقات بیان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار سعی دارد با برگزاری این مسابقات، مشارکت متخصصی و کارشناسان را در معاملات افزایش دهد. همچنین در نظر دارد روابط و نظارت خود را در محک آزمایش قرار دهد و با یک شبیه سازی سعی دارد اشکالات خود را برطرف کند تا مسیر را برای برگزاری رسمی این معاملات هموار تر کند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه افزود: طی چند سال اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار اقدامات بسیاری در خصوص ارتقای سواد مالی انجام داده است. شبیه سازی معاملات بورس، برگزاری لیگ ستارگان بورس از جمله اقداماتی بود که طی این مدت باعث شد تا زمینه های مسئولیت پذیری و تحلیل محوری در بازار افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: برگزاری رقابت های الگوریتمی می تواند گام آغازینی باشد برای فعال شدن بیشتر بازار سرمایه، همچنین این مسابقات می تواند الگوی علمی فراهم کند تا شاهد ارتقای هرچه بیشتر معاملات الگوریتمی باشیم.

در ادامه این نشست، مطهره مروج مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار به بیان جزییات زیرساخت این مسابقات پرداخت و گفت: این مسابقات از نگاه سازمان بورس به نوعی مسابقات استراتژیک بوده و موجب توسعه ابزار و تبادل دانش می شود.

وی در ادامه بیان کرد: همکاری های مشترک تیم فنی در کنار تیم مالی در این دوره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تبادل اطلاعات می تواند ارتقای دانش مالی را به همراه داشته باشد.

مروج همچنین در ادامه افزود: معاملات الگوریتمی نقش زیادی در آینده بازار سهام دارند و بازارگردانی خودکار یکی از مواردی است که تعمیق بازار را افزایش می دهد.

وی افزود: در طول مسابقات زیرساخت در اختیار شرکت کننده ها قرار می گیرد و گپ سرور اختصاصی برای تیم ها اختصاص داده شده است تا اثری بر حجم معاملات نداشته باشد. همچنین دو نوع Api  دریافت داده های تاریخی و Api  سفارش به سامانه معاملات به تیم های شرکت کننده داده می شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها