چین

روز دوشنبه سهام آسیایی درحالی رشد کردند که خبرها در مورد مذاکره چین و آمریکا بارقه امید در بازارهایی ایجاد کرد که سال خود را با سقوط سنگین پایان می‌دهند.

به گزارش «کالاخبر»؛ به نقل از رویترز، روز دوشنبه سهام آسیایی درحالی رشد کردند که خبرها در مورد مذاکره چین و آمریکا بارقه امید در بازارهایی ایجاد کرد که سال خود را با سقوط سنگین پایان می‌دهند.

هرچند داده‌های اقتصادی چین، ترکیبی از خبرهای خوب و بد بود و کمکی به بازار نکرد. برای اولین بار در ۲ سال اخیر فعالیت‌های تولیدی چین کاهش یافت، اما بخش خدمات رشد کرد.حال‌وهوای بازارها پس از آن بهبود یافت که رییس‌جمهور ترامپ گفت تماس خیلی خوبی با رییس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ، داشته است و پیشرفت بزرگی در مذاکرات انجام شده است.

وال‌استریت ژورنال گزارش داد که کاخ سفید در حال بررسی داده‌های چین است تا مشخص شود که چگونه می‌توان صادرات آمریکا به این کشور را افزایش داد و قوانین را در این رابطه تسهیل نمود.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، توانست ۰.۲ درصد رشد کند، اما همچنان ۱۶ درصد از نظر سالیانه سقوط کرده است.ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰، در ساعت معاملات آسیایی، ۰.۶۸ درصد رشد کرد.​نیکی ژاپن که امروز به علت تعطیلات رسمی در این کشور بسته بود، سال خود را با سقوطی بیش از ۱۲ درصدی پایان داد.

در منطقه آسیا، بدترین عملکرد سالیانه مربوط به شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی۳۰۰ بود که یک چهارم ارزش خود را از دست داد. بهترین عملکرد سالیانه در آسیا مربوط به بی‌اس‌ای هند بود که تقریبا ۶ درصد جهش کرد.

اس‌اندپی۵۰۰ ماه دسامبر خود را با سقوط ۱۰ درصدی به پایان برد که بدترین عملکرد ماهانه آن از فوریه ۲۰۰۹ تا کنون بود. به این ترتیب سقوط این شاخص در ربع سال نهایی ۱۵ درصد و سقوط سالانه آن ۷ درصد شد.

در بازار ارز، دلار ماه سختی را در برابر ین ژاپن سپری کرد. آخرین نرخ برابری دلار در برابر ین ۱۱۰.۳۶ بود که حاکی از سقوطی ۲.۸ درصدی در ماه اخیر است. ههرچند سال ۲۰۱۸ سال با ثباتی برای دلار محسوب می‌شود و نرخ آن در محدوده ۱۰۴.۵۵ تا ۱۱۴.۵۴ نوسان کرد.

دلار ماه خود را با اندکی رشد به پایان برد و به نرخ برابری ۱.۱۴۴۳ واحد رسید، اما با این حال سال خود را باسقوطی ۵ درصدی به پایان برد.

طلا هم سال خود را با تقویت قیمت به پایان برد و در ماه اخیر ۵ درصد جهش کرد تا به قیمت ۱۲۷۹.۰۶ دلار برای هر اونس برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها