مس

گزارش ۹ ماهه تولید شرکت ملی مس ایران حاکی از رشد ۱۸ و ۱۲ درصدی آند و کاتد مس نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این شرکت در مجموع ۲۲۸هزار تن مس محتوی معدنی تولید کرده است که در مقایسه با برنامه ۲۱۹ تنی از رشد ۴ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، شرکت ملی صنایع مس تا پایان آذرماه سال جاری با تولید ۱۷۹هزار تن کاتد مس ۸۳ درصد از برنامه تولید کاتد در سال جاری را محقق کرده است.

در این مدت ذوب خاتون‌آباد ۸۲هزار و ۶۳تن آند تولید کرده است که نسبت به برنامه تعیین‌شده برای این واحد رشد ۳۸ درصدی داشته است.کاتد تولیدی پالایشگاه خاتون‌آباد نسبت به برنامه ۲۷ درصد و کاتد تولیدی لیچینگ میدوک ۲۳ درصد رشد داشته‌ است. همچنین کاتد تولیدی پالایشگاه سرچشمه نیز از رشد ۵ درصدی برخوردار بوده است.

در زمینه تولید آند و کاتد، برنامه تولید تا پایان آذرماه به ترتیب ۸۸ و ۸۳ درصد تحقق پیدا کرده است.

رشد برنامه استخراج سنگ معدن

شرکت مس در این بازه زمانی، درمجموع ۱۴۳ میلیون و ۸۲۴ هزار تن سنگ معدن استخراج کرده است که نسبت به برنامه ۱۳۱ میلیون و ۷۰۴ هزار تنی امسال ۹درصد رشد داشته است.

بنا براین گزارش، همچنین شرکت مس در ۹ ‌ماهه نخست امسال، ۴۰میلیون و ۷۵۴ هزار تن سنگ سولفور برداشت کرده است که ۴ درصد از برنامه در نظر گرفته برای برداشت سنگ سولفور به میزان ۳۹ میلیون و ۱۱۵ هزار تن جلوتر است.

رشد تولید کنسانتره مس

تولید کنسانتره مس نیز در این مدت، رشد داشته است؛ به‌طوری‌که طی این مدت، شرکت مس ۸۹۷ هزار و ۲۵۸تن کنسانتره مس تولید کرده است که نسبت به برنامه تعریف‌شده ۸۶۳ هزار و ۲۲۹ تنی، رشد ۴ درصدی نشان می‌دهد.

در مجموع مجتمع‌های سه‌گانه سرچشمه، شهربابک و سونگون تا پایان آذرماه سال ۹۷، با این میزان تولید کنسانتره مس ۸۰درصد از برنامه امسال را محقق کرده‌ است.

تولید ۲۲۸ هزار تن مس محتوی معدنی

در ۹ ماهه ابتدایی امسال این شرکت در مجموع ۲۲۸هزار و ۷۴۱ تن مس محتوی معدنی تولید کرده است که در مقایسه با برنامه ۲۱۹ هزار و ۵۹۴ تنی، رشد ۴ درصدی داشته است.

در مجموع تا پایان آذرماه ۹۷ بالاترین تولید مس محتوی معدنی، کاتد و آند نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است به‌طوری‌که مقایسه تولید نه ‌ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده این است که شرکت مس با افزایش ۴ هزارتنی تولید مس محتوی معدنی رشد ۲ درصدی را تجربه کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها