شانگهای چین

۲۰۱۸ سال خوبی برای سهام چین نبود، در واقع بدترین سال آنها در یک دهه اخیر بود. کامپوزیت شانگهای، مهم‌ترین شاخص سهام چین، این سال را ۲۴.۶ درصد پایین‌تر از ۲۰۱۷ به پایان برد.

به گزارش «کالاخبر»؛ به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ۲۰۱۸ سال خوبی برای سهام چین نبود، در واقع این بدترین سال آنها در یک دهه اخیر بود. کامپوزیت شانگهای، مهم‌ترین شاخص سهام چین، ۲۰۱۸ را ۲۴.۶ درصد پایین‌تر از سال ۲۰۱۷ به پایان برد و در ۲۴۹۳.۹۰ واحد بسته شد.

تمام ۱۰ بخش این شاخص، سال ۲۰۱۸ را با سقوط قابل‌توجهی به پایان بردند. طبق داده‌های شرکت خدمات مالی چین، ویند اینفورمیشن، بخش فناوری اطلاعات بدترین عملکرد را در بین دیگر بخش‌های شاخص کامپوزیت شانگ‌های به خود اختصاص داد و ۳۴ درصد سقوط کرد. حتی بخش خدمات عمومی، که بهترین عملکرد را داشت، ۱۱ درصد سقوط کرد.

این بدترین عملکرد شاخص کامپوزیت شانگهای از بحران اقتصادی ۲۰۰۸ تا کنون است. این شاخص در سال ۲۰۰۸ با ۶۵ درصد سقوط مواجه شده بود.دیگر شاخص‌های چین هم عملکرد بهتری نداشتند و شاخص کامپوزیت شن‌زن هم در سال ۲۰۱۸، با سقوط ۳۳.۲۵ درصدی روبرو شد.این بدترین عملکرد شاخص شن‌زن از سال ۲۰۰۸ تا کنون بود. این شاخص هم در آن سال ۶۳ درصد سقوط کرد.

درحالی‌که سهام سرزمین اصلی چین با سقوط سنگین مواجه شدند، سهام هنگ‌گنگ اندکی بهتر عمل کردند و در سال ۲۰۱۸ تنها ۱۳.۶۱ درصد سقوط کردند.

در سالی که گذشت جنگ تجاری با پکن و واشنگتن، بیشترین توجهات را در تیترهای خبری، به خود جلب کرده بود.

به دنبال یک سری از تعرفه‌های تنبیهی که آمریکا و چین بر واردات یکدیگر وضع کردند، رییس‌جمهور ترامپ و رییس‌جمهور شی جین‌پینگ، توافق کردند تا طی ۹۰ روز افزایش تعرفه‌ها را متوقف کنند.

به جز نگرانی‌های تجاری، اقتصاد آمریحا و چین، نشانه‌هایی از کند شدن را از خود بروز داده است. بخش تولید چین، در ماه دسامبر، برای اولین بار در بیش از ۲ سال اخیر، آب رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها