• ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
  • کد خبر: 21350
طلا

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۶۴ درصد کاهش به ۱۲۸۶ دلار و ۵ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر»به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا بخشی از نگرانی ها در مورد وضعیت اقتصاد این کشور را کاهش داده است، قیمت طلا که در اوایل جلسه دیروز به بالاترین رقم بیش از ۶ ماه گذشته رسیده بود، کاهش یافت. در همین حال قیمت پالادیوم نیز برای اولین بار به رقم ۱۳۰۰ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۶۴ درصد کاهش به ۱۲۸۶ دلار و ۵ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۰.۷ درصد افت به ۱۲۸۵ دلار و ۸۰ سنت رسید.

با این حال، قیمت فلز زرد همچنان در مسیر ثبت سومین هفته افزایشی متوالی به میزان حدود ۰.۲ درصد باقی ماند. قیمت طلا روز جمعه تا رقم ۱۲۹۸ دلار و ۴۲ سنت بالا رفت که بالاترین رقم از اواسط ماه ژوئن تاکنون بود. قیمت طلای آمریکا نیز در اوایل جلسه دیروز موقتا به بالای ۱۳۰۰ دلار رسید.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: قیمت کالاهای خام صنعتی و ارزهای مختلف تقویت شده، بنابراین قیمت فلزات گرانبها نظیر طلا و نقره امروز تا حدی عقب نشینی داشته است... این تضعیف قیمت ناشی از انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا بوده است.

آمارهای دولت آمریکا نشان داد که کارفرمایان آمریکایی در ده ماهه منتهی به ماه دسامبر بیشترین تعداد کارگر را استخدام کرده اند که این نشان دهنده رشد پایدار اقتصاد آمریکاست و می تواند نگرانی ها در مورد کاهش شدید رشد اقتصادی این کشور را کاهش دهد.

جیم ویکوف، تحلیلگر موسسه کیتکو متالز در این باره گفت: آمارهای بازار کار آمریکا موجب ایجاد ابهام بیشتر در مورد سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها