زعفران

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران ۴۲۱ هزار و ۵۶۲ قرارداد آتی زعفران به ارزش ریالی ۵۴۶۷ میلیارد و ۳۵۳ میلیون ریال را منعقد کردند.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»، در این هفته در قرارداد آتی زعفران رشته ای سررسید دی ماه ۱۳۹۷ تعداد ۲۹۰ قرارداد منعقد شد و ارزش معاملات این سررسید به حدود ۲ میلیارد و ۳۷۴ میلیون ریال رسید. قیمت هر گرم زعفران تحویلی در این سررسید در بالاترین سطح به رقم ۸۴ هزار و ۹۰۰ ریال رشد کرد و در پایین ترین سطح به رقم ۸۰ هزار ریال قیمت خورد. تعداد موقعیت های باز در این سررسید معاملاتی نیز رقم ۲۲۱ موقعیت ثبت شد و این سررسید معاملاتی هفته گذشته را بدون نوسان قیمت نسبت به ابتدای هفته سپری کرد.

در قرارداد آتی زعفران نگین تحویل دی ماه نیز ۸۴ هزار و ۵۷۵ قرارداد در حالی منعقد شد که ارزش معاملاتی بیش از ۱۰۴۰ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریالی برای آن رقم خورد. بالاترین و پایین ترین قیمت هر گرم زعفران نگین در سررسید مذکور به ترتیب ۱۲۸ هزار ریال و ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ ریال به ثبت رسید و معامله گران تا پایان هفته تعداد ۱۸ هزار و ۹۳۰ موقعیت باز اتخاذ کردند.

ارزش معاملات قرارداد آتی زعفران نگین تحویل بهمن ماه ۹۷ نیز به رقمی بیش از ۴۴۲۱ میلیارد و ۳۸۷ میلیون ریال به ثبت رسید و تعداد ۳۳۶ هزار و ۳۳۷ قرارداد آتی منعقد شد. در این سررسید معامله گران هر گرم زعفران نگین را برای تحویل بهمن ماه سال جاری به قیمت ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ ریال در بالاترین سطح و ۱۲۷ هزار و ۲۰۰ ریال در پایین ترین سطح معامله کردند. در جریان معاملات این سررسید نیز تعداد موقعیت های باز به رقم ۴۳ هزار و ۹۸۸ موقعیت رسید.

همچنین معامله گران تعداد ۳۶۰ قرارداد زعفران رشته ای را برای تحویل بهمن ماه سال جاری منعقد کردند تا ارزش ۳ میلیارد و ۸۴ میلیون ریالی را برای این سررسید به ثبت برسانند. بالاترین قیمت هر گرم زعفران رشته ای برای تحویل در این سررسید معاملاتی ۸۸ هزار ریال رقم خورد و در پایین ترین سطح، قیمت ۸۲ هزار و ۷۰۰ ریال برای این قرارداد رقم خورد و در پایان معاملات این هفته، تعداد موقعیت های باز این سررسید معاملاتی نیز به رقم ۱۴۶ موقعیت تغییر یافت.

در نهایت، معامله گران طی هفته گذشته در چهار سررسید معاملاتی فعال در بازار تعداد ۴۲۱ هزار و ۵۶۲ قرارداد آتی زعفران را منعقد کردند و تعداد موقعیت های باز را در کل بازار به رقم ۶۳ هزار و ۲۸۵ موقعیت تغییر دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها