1437584771_17590_635638261055870538_w.jpg

وزیر امور اقتصادی و دارایى در همایش تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادى، اجتماعى و فرهنگی گفت: با تلاش دولت جنگ اقتصادی پایان یافت و نوبت آن است که از فضاى پسا برجام استفاده کنیم.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  علی طیب نیا با تاکید بر اهمیت پایان تحریم ها گفت: با تلاش دولت، جنگ اقتصادی پایان یافت و رونق اقتصادى کشور از سال آینده آغاز می شود و تلاش ما باید به گونه ای باشد که رشد اقتصادى را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: اکنون به موضوع تنگناهاى مالى و بدهى هاى دولت تمرکز کرده ایم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت گفت: در سال جارى تلاش دولت بر آن بود تا رشد مثبت اقتصادى حفظ شود. علی رغم کاهش قیمت نفت و تاثیر آن بر نرخ ارز، با مدیریت بازار تلاش شد قیمت نفت از ثبات نسبی برخوردار باشد.

وی افزود: جلوگیرى از تکانه هاى ارزى و برقراری ثبات، شرایط سرمایه گذارى و رشد اقتصادی را تسهیل می کند.

وی ادامه داد: کاهش سهم دولت از درآمد های نفتی و افزایش مشارکت بخش خصوصى از اهداف برنامه ششم توسعه با تاکید بر اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اهداف برنامه ششم توسعه بیان کرد: ایجاد رونق اقتصادی و حل مسئله بیکارى از رویکردهای اصلى برنامه ششم توسعه است و سیاست ها در جهت تقویت کارآفرینى تبیین شده است.

طیب نیا اظهار داشت: حفظ ارزش پول ملى و کاهش تورم، افزایش حضور سرمایه گذاران خارجى در حوزه نفت و گاز و تسهیل شرایط واردات کالاهاى سرمایه اى از دیگر مسایل مورد توجه در برنامه ششم توسعه است.

علی طیب نیا  سه هدف راهبردى برنامه ششم را، رشد اقتصادى پایدار غیر تورمى، ایجاد فرصت هاى شغلى و افزایش مشارکت و نقش مردم برشمرد و عنوان کرد: رشد اقتصادى پایدار به معنى بهبود رفاه کشور است.

وی با اشاره به اهداف گسترش بازار سرمایه، اصلاح کارکرد نهادهاى مالى، اصلاح بازار پول، توجه به صنایع نفت و گاز و جذب سرمایه گذارى خارجی، در خصوص جایگاه بازار سرمایه در برنامه ششم توسعه گفت: برجام فرصت هاى جدیدى براى بازار سرمایه ایجاد کرده است و این روند تاثیر مثبت بر بورس و بازار سرمایه خواهد داشت.

وى تاکید کرد: رفع تنگناهاى مالی و بانکى تاثیر بسیاری بر بازار سرمایه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد ادامه داد: سامان دادن به بدهى های دولتى از دیگر مسائل مورد توجه در برنامه ششم توسعه است.

وی در پایان تصریح کرد: اجراى برنامه ششم توسعه در راستاى اقتصاد مقاومتى است.

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها