بانک جهانی

بانک جهانی پیش بینی کرد نرخ متوسط رشد اقتصاد جهانی در سه سال جهانی به طور متوسط ۰.۱ درصد کاهش یابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بانک جهانی در گزارش جدید خود پیش بینی کرد متوسط رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۸ معادل ۳ درصد، در سال ۲۰۱۹ معادل ۲.۹ درصد و در سال ۲۰۲۰ معادل ۲.۸ درصد باشد. این ارقام همگی ۰.۱ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی این بانک در ماه ژوئن است. با این حال نرخ رشد کشورهای توسعه یافته نظیر ژاپن، آمریکا و اتحادیه اروپا با ارقام گزارش قبل یکسان است و به ترتیب معادل ۲.۲ درصد برای سال ۲۰۱۸، ۲ درصد برای سال ۲۰۱۹ و ۱.۶ درصد برای سال ۲۰۲۰ پیش بینی شده است.

بانک جهانی در گزارش خود با بیان اینکه تجارت جهانی و فعالیت کارخانه‌ها در سطح جهان کاهش یافته است، از تنش‌های تجاری و نوسانات بازارهای مالی کشورهای در حال توسعه به عنوان عوامل دیگر کاهش رشد اقتصادی جهان سخن گفته است. بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه را در دو سال آینده ۰.۲ درصد کاهش داده است و معادل ۴.۲ درصد و ۴،۵ درصد برای سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ برآورد کرده است. در خصوص کشورهای نوظهور نیز کاهش تقاضای خارجی، افزایش هزینه‌های استقراض و بی‌ثباتی‌های سیاسی از جمله عوامل کاهنده نرخ رشد اقتصادی عنوان شده است.

سیلا پازارباسیوغلو، معاون رشد و تامین مالی بانک جهانی گفت: تقویت رشد اقتصادی برای کاهش فقر و افزایش رفاه در سطح جهان امری ضروری است. در حالی که چشم انداز اقتصاد جهانی به تیرگی گراییده است، برنامه‌ریزی موثرتر، تسهیل تجارت و بهبود دسترسی به منابع مالی می‌تواند برای غلبه بر فضای نااطمینانی موثر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها