روجلد

هفدهمین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا در ۷۲ صفحه منتشر شد و نسخه الکترونیکی آن نیز بر روی سایت قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر» ، تیتر یک این شماره از مجله گفت و گویی با حسین سلاح ورزی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران پیرامون کارکردهای بورس کالا در اقتصاد با عنوان «شفافیت، پادزهر فساد اقتصادی» است. 
مطلب آغازین این شماره نیز آمار ۸ ماهه بورس کالا را زیر ذره بین برده است و طی گزارشی با عنوان «یک بورس، صدها صنعت» تنوع بازار کالایی در این بورس و ارتباط آنها با صدها صنعت مورد بررسی قرار گرفته است. گفت و گو با مدیرعامل دو شرکت فولادی ذوب آهن و فولاد مبارکه نیز از دیگر مطالب این شماره از نشریه است.
محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن نیز جذابیت اوراق سلف موازی استاندارد را به عنوان «ابزاری که قفل تامین مالی را می شکند»، مورد بررسی قرار داده است.
در ادامه نیز گفت و گوهایی از کارشناسان و مدیران بازار سرمایه پیرامون نقش بورس کالا در اقتصاد را از زوایای مختلف می خوانید. «چراغ سبز صندوق های طلا به سرمایه گذاران» نیز مطلب آغازین بخش طلا و بازارهای مالی است که بازدهی این ابزار مالی را مورد ارزیابی قرار داده و در ادامه، مدیر صندوق سرمایه گذاری طلای کیان طی گفت و گو با خبرنگار دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا به امکان مدیریت ریسک در این صندوق ها پرداخته است.
در این نشریه در مطلبی با عنوان «گزارش جلیقه زرد بر تن بازار طلا»، بی ثباتی و تقاضای جهانی فلز زرد مدنظر قرار گرفته است.
در بخش کشاورزی، نویسنده از «سفر به تربت زعفرانی ترین شهر جهان» سخن می گوید و طی این سفر با مسئولان و فعالان بازار زعفران به گفت و گو نشسته و مزایای عرضه طلای سرخ را از نگاه آنها جویا شده است.
«پول نقد در حساب کشاورزان» عنوان مطلب دیگری است که طی آن مسئولان از مزایای سیاست قیمت تضمینی می گویند. «عطر گل های بنفش در تالار نقره ای» هم آماری از گردش بالای معاملات طلای سرخ در بورس کالا را ارایه کرده است.
در بخش پتروشیمی و فرآورده های نفتی نیز گفت و گویی از دبیر انجمن پتروشیمی را می خوانید که طی آن احمد مهدوی ابهری از تعادل در بازار پتروشیمی سخن می گوید. 
گفتگو با کارشناسان صنعت پتروشیمی، بررسی فراز و فرود در بازار قیر و معرفی کالای پی وی سی به عنوان یکی از طبقه بندی محصولات عرضه شده در این تالار از دیگر مطالب درج شده در این بخش دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا در هفدهمین شماره است.
در بخش صنعتی و معدنی هم عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران از «چتر حمایتی بورس کالا برای مشتریان کوچک» سخن می گوید و گزارشی تحت عنوان «بازگشت آرامش به بازار آهن» تحلیلی از کارشناسان را پیرامون آزادسازی سقف رقابت ارایه کرده است.
همچنین، بررسی شیوه های تامین مالی و مزایای استفاده از ابزارهای مالی بورس کالا از نگاه کارشناسان و فعالان صنایع موضوع مطالب پایانی این بخش بوده است.
در بخش انتهایی این شماره از دوماهنامه نیز مطالبی پیرامون بازارهای جهانی و بورس های کالایی را می خوانید که عناوینی از جمله «نفوذ انگلیسی، بازی قدرت در زمین نفت و زعفران ۲۰۲۰» از جمله آنها بوده است.
مطلب پایانی هفدهمین شماره از این نشریه نیز به بررسی روند قیمت کالا و سهام شرکت ملی صنایع مس ایران و اهمیت آمارهای بورس کالا در تحلیل ها تاکید کرده است. 
شایان ذکر است نسخه الکترونیک مجله علاوه بر سایت رسمی شرکت بورس کالای ایران در پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر به این آدرس http://www.imereport.ir/d/۲۰۱۹/۰۱/۰۸/۰/۱۳۵۴۸.pdf نیز قابل دسترس است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها