طلا

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه و همین طور هفته گذشته با افزایش روبرو شده ولی نتوانسته سطح مقاونتی ۱۳۰۰ دلاری را بشکند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، کاهش ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در بازارهای این کشور تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه داشته است.بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با ۲.۱۰ دلار افزایش در پایان مبادلات روز گذشته به بیش از ۱۲۸۹ دلار رسیده است.

قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته نیز با رشد ۰.۳ درصدی روبرو شده است. قیمت طلا برای شکستن سطح مقاونتی ۱۳۰۰ دلاری تلاش زیادی را آغاز کرده است.خریداران و سرمایه گذاران امیدوارند که طلا به زودی سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را بشکند و وارد کانال صعودی شود.

روسیه و چین همچنان به خرید طلا ادامه می دهند و سهم دلار در ذخایر ارزی خود را کاهش داده اند. به نظر می رسد بحران تعطیلی دولت آمریکا از یک سو و گمانه زنی های مربوط به عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده می تواند به نفع قیمت طلا باشد.

نگرانی های مربوط به تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

موسسه سرمایه گذاری آبردین استاندارد نیز پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا امسال بین ۱۲۷۵ تا ۱۳۲۵ دلار در نوسان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها