نفت

مدیر اجرایی شرکت انی ایتالیا گفت که محدوده قیمت نفت بین ۶۰ تا ۶۲ دلار در هر بشکه خواهد بود .

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ، بزرگترین تولید کننده ایتالیا و وزیر انرژی عمان پیش بینی می کنند آخرین جهش قیمت نفت ثابت بماند .

قیمت نفت بیش از ۲۰ درصد از پایین‌ترین حد دو ساله در ماه دسامبر افزایش یافته است. محمد الرمحی، وزیر نفت عمان گفت که قرارداد بین اوپک و متحدانش که شامل روسیه و عمان هم میشود، قیمت نفت را روی ۶۰ دلار در هر بشکه نگه داشته است. کلادیو دسکالزی، مدیر اجرایی شرکت انی ایتالیا گفت که محدوده قیمت نفت بین ۶۰ تا ۶۲ دلار در هر بشکه خواهد بود .

دسکالزی گفت:به نظر من تقاضا برای هیدروکربن ها همچنان رو به رشد است. وقتی درمورد ۱.۳ تا ۱.۴ میلیون بشکه در روز صحبت می‌کنیم یعنی تقاضا همچنان وجود دارد.

چند هفته پیش با سقوط قیمت نفت برنت به زیر ۵۰ دلار در هر بشکه، وزرای اوپک به سرمایه‌گذاران یادآوری کردند که باید عرضه را مهار کنند. به نظر می رسد این پیام و روشن شدن دورنمای مذاکرات تجاری چین و آمریکا مفید بوده و قیمت نفت را به بالای ۶۰ دلار در هر بشکه رسانده و به گفتگوها در مورد نشست اضطراری اوپک پایان داده است .

وزیر انرژی امارات گفت به نشست اضطراری که در ماه دسامبر درباره آن صحبت کرده بود، اشاره کرد و گفت : فکر نمی کنم نیازی به این نشست باشد. بازار رو به بهبود است و رو به جلو می‌رود. این یعنی تعادل در سه ماهه اول سال.

انتظار می‌رود بی‌ثباتی که یکی از ویژگی‌های بازارهای مالی در سال گذشته بود، برای نفت در ۲۰۱۹ ادامه یابد. طبق گفته دسکالزی، اگر مصرف‌کنندگان فاصله ای بین عرضه و تقاضا ببینند، قیمت نفت دوباره به بالاتر از ۶۰ دلار در هر بشکه می‌رسد. ولی رمحی حتی نفت بین ۵۰ تا ۸۰ دلار در هر بشکه را پیش بینی میکند .

اوپک توافق کرد برای حمایت از قیمت نفت تولید را کاهش دهد. این گروه و متحدانش در ماه جاری طبق توافق ۱.۲ میلیون بشکه از تولید خود را کاهش می‌دهند تا عرضه بیش از حد نفت به بازار را متوقف کنند و بازار را متعادل سازند. وزیر انرژی عربستان در روز چهارشنبه گفت تولید کنندگان قبلا تولید را ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده بودند .

ولی یک بار دیگر عرضه جهانی نفت مشروط به تصمیم هایی است که در مورد معافیت های ایران توسط دولت ترامپ گرفته می شود .

اگر تحریم های آمریکا صادرات نفت ایران را مهار کند، بازار مختل می‌شود و اوپک باید پاسخگو باشد. رمحی گفت: همه ما تعهد داریم که مطمئن شویم عرضه آسیب نمی بیند. اگر عرضه بیش از حد صورت گیرد ما آن را کاهش می‌دهیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها