نفت

دوشنبه اول بهمن ۱۳۹۷ یک میلیون بشکه نفت خام سبک در حجم‎های ۳۵ هزار بشکه‌ای با قیمت پایه ۵۲،۴۲ دلار به ازای هر بشکه در بورس انرژی عرضه می شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: در سومین نوبت، یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران در بورس انرژی ایران عرضه می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر امکان تسویه حساب با ارزهای بین‌المللی، امکان تسویه کامل با ارز ریال ایران با نرخ سنا از تفاوت‌های عرضه این دوره با دوره‌های قبل است، اظهار کرد: دوره تسویه حساب معاملات نیز از ۶۰ به ۹۰ روز افزایش یافته است.

خوشرو با بیان اینکه مجوزهای لازم از سران سه قوه برای عرضه ۳ میلیون بشکه نفت خام در بورس انرژی اخذ شده است، افزود: در این مرحله، یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران برای عرضه در نظر گرفته شده و به تناسب فروش، نسبت به حجم عرضه در دوره‌های بعدی تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر ایجاد تنوع در روش‌های فروش نفت و استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی به‌منظور صادرات نفت‌خام در دستور کار قرار گرفت و پیش از این حدود یک میلیون بشکه نفت از طریق بورس عرضه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها