• ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
  • کد خبر: 21603
نقره

طی هفته‌ گذشته روند قیمتی نقره در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، ولی به طور کلی روندی صعودی داشت به نحوی‌که در هفته گذشته روند قیمتی نقره از میانگین ۱۵.۷۵۰۰ دلار به ازای هر اونس در تاریخ ۷ ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی، به میانگین قیمت ۱۵.۶۸۰۰ دلار به ازای هر اونس در تاریخ ۱۱ ژانویه معامله شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از عصرمعدن، در همین حال در هفته گذشته نقره فیوچرز تحویل ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی با ۰.۷۳ درصد کاهش قیمت نسبت به هفته قبل، به رقم ۱۵.۶۴۰۰ دلار به ازای هر اونس در بازار بورس فلزات نیویورک رسید.

به نظر می‌رسد خواص پرکاربرد بودن فلز گران قیمت نقره در صنایع مختلف، همچنین ارزان تر بودن قیمت فلز نقره نسبت به طلا، علاوه بر امتیاز نقره که مامنی امن برای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به شمار می‌رود، همواره عاملی است که اقبال سرمایه گذاران به خرید نقره را در بازارهای جهانی به همراه داشته است و همین امر نیز آینده قیمتی این فلز ارزشمند را در بازارهای جهانی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

با توجه به شواهد ملاحظه شده در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد روند بلندمدت نقره صعودی خواهد بود. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، روند قیمتی نقره صعودی بود و برای هفته آینده، این پیش‌بینی وجود دارد که با احتمال زیادی این فلز گران قیمت افزایش قیمت داشته باشد.

در این صورت اگر فلز نقره بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، با عبور از نزدیکترین مقاومت مهم خود یعنی ۱۵.۷۰۰۰ دلار، با احتمال زیادی تا سطح مقاومتی مهم و تاریخی ۱۶.۰۰۰۰ دلار به ازای هر اونس نیز افزایش خواهد یافت. در غیر اینصورت، چنانچه نقره بخواهد روندی نزولی داشته باشد، با عبور کردن از نزدیکترین ساپورت مهم خود که ۱۵.۵۰۰۰ دلار است، احتمال اینکه‌ تا خط حمایت تاریخی و مهم  ۱۵.۰۰۰۰ دلار به ازاء هر اونس نیز نزول یابد، وجود دارد. 

در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که نقره در این هفته روندی صعودی داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها