دلار

تازه ترین نظرسنجی رویترز از تحلیلگران اقتصادی نشان می دهد که روند صعودی ارزش دلار آمریکا به پایان رسیده است.

به گزارش «کالاخبر» رویترز، دو سوم استراتژیست های بازار ارز که در نظرسنجی شرکت کرده اند، بر این باورند که دوره رشد ارزش دلار پایان یافته و این ارز به زودی با کاهش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش دلار پس از ثبت بهترین عملکرد از سال ۲۰۱۵ میلادی، طی هفته های اخیر با کاهش ارزش روبرو شده است. اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا مبنی بر متوقف شدن روند سریع افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۹ میلادی تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است.

در حالی که فدرال رزرو در سال ۲۰۱۸ میلادی چهار بار نرخ بهره را افزایش داد ولی نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و ریسک های سیاسی موجب شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۹ میلادی با کاهش روبرو شود.

گمانه زنی ها نشان می دهد فدرال رزرو در سال ۲۰۱۹ تنها ۲ بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که دلار آمریکا طی ۱۲ ماه آینده بخش زیادی از رشد ارزش خود را از دست خواهد داد.

بسیاری از تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی معتقدند که دوران تسلط دلار که در سال ۲۰۱۸ آغاز شده بود، امسال متوقف می شود.پیش بینی می شود ارزش یورو پس از آنکه ۴ درصد در برابر دلار در سال ۲۰۱۸ با کاهش روبرو شد، در سال ۲۰۱۹ میلادی با افزایش ۵ درصدی همراه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها