طلا

قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته برای نخستین بار از اواسط دسامبر با کاهش روبرو شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مارکت واچ، افزایش امیدواری ها نسبت به حل و فصل اختلافات تجاری چین و آمریکا تاثیر زیادی بر رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی و کاهش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش نعیم اسلم تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: سرمایه گذاران بین المللی امید زیادی دارند که مذاکرات فعلی آمریکا و چین در نهایت منجر به حل و فصل اختلافات تجاری دو کشور شود. این مساله موجب رشد تقاضا برای خرید سهام در بازارهای بین المللی و کاهش قیمت طلا شده است. البته سرمایه گذاران بین المللی هنوز نگران تحولات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۹.۷۰ دلار کاهش روبرو شد و به کمتر از ۱۲۸۲ دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت ۰.۵ درصدی روبرو شده است. قیمت هر اونس نقره نیز با ۱۳.۷ سنت کاهش به ۱۵.۳۹ دلار رسیده است.

قیمت نقره در هفته ای که گذشت بیش از ۱.۶ درصد کاهش داشته است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا بار دیگر برای شکستن سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری با چالش جدی روبرو شده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که ادامه تعطیلی دولت آمریکا می تواند عامل مهمی برای تعیین نوسانات بازارهای بین المللی طی روزهای آینده باشد.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۶۸ دلار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها