اوپک

اوپک، در حالی جزئیات کاهش تولید اعضای خود و سایر تولیدکنندگان بزرگ متحد با خود در ۶ ماه آینده را منتشر کرده که انتشار این لیست، منجر به رشد ۳ درصدی قیمت نفت در بازارها شد.

به گزارش «کالاخبر»، اوپک در تلاش برای جلب اعتماد بازارها به توافق کاهش تولید خود که برای پیش‌گیری از اشباع بازارها در سال ۲۰۱۹ طراحی شده است، در وبسایت خود لیستی از میزان کاهش تولید اعضای خود و سایر تولیدکنندگان بزرگ متحد با اوپک، در ۶ ماه آینده ارائه داد.

هیات وزیران اوپک و غیر اوپک، هم در اقدامی هم‌سو، از اعضای شرکت‌کننده در توافق خواستند که تلاش‌های خود برای اجرای کامل و به موقع کاهش تولیدات را دو برابر کنند.

اعضای اوپک پلاس، با نگرانی از افت قیمت‌ها و بالا رفتن عرضه، توافق کردند که از اول ژانویه ۲۰۱۹، تولید خود را ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند که از این میان سهم اوپک ۸۰۰ هزار بشکه در روز است.

اقدام اوپک برای انتشار رسمی سهمیه‌های کاهش تولید، نشان‌دهنده تلاش تولیدکنندگان برای افزایش اعتبار این توافق است. این درحالی است که اوپک قبلا جزئیات کمی در مورد نحوه عملکرد خود منتشر کرده بود و سهمیه‌ها را هم اعلام نکرده بود.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، که از قبل هم خواهان انتشار این لیست بود، به رویترز گفت: صنعت نفت توان این را ندارد که به یک روند سقوط دیگر بیافتد.

در بیانیه اوپک آمده است که کمیته مشترک وزیران ناظر بر توافق اوپک پلاس، هر ماه میزان کاهش تولیدات را بررسی می‌کنند و در ۱۸ مارچ در باکوی آذربایجان دیدار خواهد کرد.

در نیمه اول ۲۰۱۹، اوپک و متحدان آن، تولیدات خود را ۱.۱۹۵ میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهند و آن را به ۴۳.۸۷۴ میلیون بشکه در روز می‌رسانند. گروه کامل اوپک پلاس در ۱۷-۱۸ آوریل در وین دیدار خواهند کرد تا در مورد تمدید توافق پس از ماه جون، تصمیم‌گیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها