آهن

رئیس اتحادیه آهن فروشان درباره آخرین وضعیت بازار آهن و رکود ایجاد شده در این بازار اظهار کرد: متاسفانه وضعیت بازار تا پایان امسال و یا حتی تا بهار سال آینده تغییری نخواهد کرد. امیدوار هستیم از اواخر فصل تابستان و یا اوایل فصل پاییز از رکود ایجاد شده در بازار خارج شویم.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمد آزاد با اشاره به خارج شدن بحران از بازار آهن در اوایل فصل پاییز سال آینده تصریح کرد: شاید یکی از دلایل اصلی این باشد که هنوز برنامه بودجه دولت به تصویب نرسیده و منتظر هستیم تا مجلس جدید کار خود را شروع کند. با به تصویب رسیدن بودجه دولت در مجلس دهم، امیدوار هستیم در پایان تابستان و با بودجه‌ای که به تصویب رسیده طرح‌های عمرانی در حال اجرا داشته باشیم. آن موقع می‌توان اظهار کرد که بازار آهن و فولاد می‌تواند از رکود خارج شود.

آزاد درباره میزان دپوی محصولات در کارخانه‌های فولادی نیز بیان کرد: تا الان بیش از سه میلیون تن دپو محصولات را شاهد بودیم. البته بخشی هم در واحدهای فروش آهن، دپو است اما واحدها به دلیل کاهش ناگهانی قیمت‌ها ترجیح می‌دهند دپوی محصول نداشته باشند در حالی که هر سال پیش از عید مقداری از محصول خود را دپو می‌کردند. از سوی دیگر تولیدکنندگان نمی‌توانند تولید را متوقف کنند در نتیجه روز به روز دپو افزایش می‌یابد.

به گفته رئیس اتحادیه آهن فروشان، ۱۴ تا ۱۵ کارخانه در سال ۱۳۹۴ تعطیل شدند که در افزایش بیکاری بی‌تاثیر نبوده است. بیش از پنج تا شش هزار نفر به دلیل تعطیلی این کارخانه‌ها که عمدتا کارخانه‌های نورد، میلگرد و تیرآهن بودند، بیکار شده و در مابقی واحدها اغلب شاهد کم کردن شیفت کاری بودیم.

آزاد تاکید کرد: برای حفظ حیات این صنعت پیشنهاد می‌کنیم، دولت باید به نحوی تعرفه‌ها وضع کند که واردات کاهش یافته و تولیدکنندگان تقویت شوند. از سوی دیگر دولت با ارائه جوایز صادراتی می‌تواند تولیدکنندگان را برای ورود به بازارهای بین‌المللی تشویق کند. درست همانند اتفاقی که در چین افتاده است. اگر این حمایت‌ها از سوی دولت ایجاد شود، بی‌شک صنعت فولاد ایران نیز احیاء شده و تاثیرات منفی آن کاهش خواهد یافت.

منبع : ماین نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها