Sena-IMG_7782.jpg

جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل و سرمایه‌گذاری خارجی در نشست سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران در مسقط گفت:یکی از اقدامات برای جذب و تشویق سرمایه گذاران برای حضور در ایران، راه اندازی بازار مشتقه ارزی است که ایجاد این بازار در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بهادر بیژنی که در نشست سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران در مسقط شرکت کرده بود، از ۱۰ کشور اروپایی، آسیایی و منطقه خلیج فارس که در این نشست حاضر بودند خواست که خود را برای سرمایه‌گذاری در ایران آماده کنند . 

وی با تأکید بر نقش این سازمان به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه‌ ایران در فراهم کردن زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی، فعالیت‌های این سازمان را تشریح کرد.

بیژنی با اشاره به جدیدترین آمار و ارقام رشد بازار سرمایه، بورس‌ها در ایران را واجد شرایط کامل برای ورود و پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی دانست.

وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی بلندمدتی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری بلندمدت در ایران صورت گرفته است، وجود ابزارهای جدید مالی منطبق با قوانین اسلامی را در ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری مهم توصیف کرد.

بیژنی سپس با اشاره به تصویب راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی در شورای عالی بورس و اقداماتی که در این خصوص صورت گرفته است، موضوع حذف مالیات‌های مضاعف در بازار سرمایه ایران را از دیگر اقداماتی دانست که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سازمان بورس در حال تطبیق قوانین خود با قوانین بین‌المللی است و تلاش‌های لازم را برای توسعه ابزارهای قانونی صورت داده است،  تأکید نهاد ناظر بازار سرمایه بر اجرای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) و مبارزه با پولشویی را یادآور شد.

منبع: سنا

   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها