فولاد

انجمن جهانی فولاد گزارش داد: طی سال ۲۰۱۸میلادی، ایران با تولید ۲۵میلیون تن فولاد خام به رتبه دهم جهان ارتقا یافت. این برای نخستین بار است که ایران چنین جایگاهی را تصاحب می کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که طی سال گذشته میلادی، ایران ۲۵میلیون تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال پیش از آن (۲۱میلیون و ۲۰۰هزارتن) ۱۷.۷ درصد رشد نشان می دهد.

بدین ترتیب کشورمان توانست ایتالیا را به رتبه ۱۱ هدایت کند و پس از آن تایوان و اکراین در رتبه های دوازدهم و سیزدهم قرار گرفتند.تولید فولادسازان جهان نیز طی سال ۲۰۱۸ میلادی یک میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۶۰۰ هزارتن ثبت شد که حاکی از رشد ۴.۶درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷میلادی است.

طی سال ۲۰۱۸میلادی به ترتیب چین با تولید ۹۲۸میلیون و ۳۰۰ هزارتن، هند با ۱۰۶میلیون و۵۰۰ هزار تن، ژاپن با ۱۰۴میلیون و ۳۰۰ هزار تن، آمریکا با ۸۶ میلیون و ۷۰هزار تن وکره جنوبی با ۷۲میلیون و ۵۰۰ هزارتن ۵کشور برتر فولادساز جهان بودند.

در مدت یاد شده؛ روسیه با تولید ۷۱میلیون و ۷۰۰هزارتن، آلمان با تولید ۴۲ میلیون و ۴۰۰هزار تن، ترکیه با تولید ۳۷میلیون و ۳۰۰ هزار تن،برزیل با تولید ۳۴ میلیون و ۷۰۰هزار تن و ایران با تولید ۲۵ میلیون تن در رتبه های ششم تا دهم جهان قرار گرفتند.

رشد ۱۱.۷ درصدی تولید در خاورمیانه

تولید فولاد خام در خاورمیانه ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزارتن اعلام شد که حاکی از رشد ۱۱.۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی است. بیشترین میزان رشد تولید فولاد خام در خاورمیانه گزارش شده است.

طی سال ۲۰۱۸ میلادی تولید فولاد خام در آسیا(۵.۶ درصد)، آفریقا(۷.۲ درصد)، آمریکای جنوبی(۱.۳ درصد)، استرالیا(۵.۹)درصد رشد داشته است.در حالی که در همین مدت، تولید این محصول در اتحادیه اروپا و ژاپن باکاهش ۰.۳ درصدی همراه بود.​بیشترین میزان رشد تولید در سال ۲۰۱۸ متعلق به ویتنام بود که توانست تولید فولاد خام خود را از ۱۱میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ۱۴ میلیون و ۱۰۰هزار تن افزایش دهد و رشد ۲۳.۲ درصدی را تجربه کند.

در همین حال، تولید فولاد خام اتریش بیشترین میزان کاهش را نشان داد و از ۸ میلیون و۱۰۰هزار تن در سال ۲۰۱۷ به ۶میلیون و ۹۰۰هزار تن در سال ۲۰۱۸ کاهش یافت که حاکی از افت ۱۵.۴ درصدی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها