Sena-IMG_4291.JPG

با افزایش تعاملات بین المللی انتظار می رود که  فضای بانکی ما  و تک تک صنایع از جمله  بخش آهن، فولاد، پتروشیمی، نفت و گاز و خودرو، روشن تر و مثبت تر  شود و کمتر تحلیلگری هست که در آن  تردید داشته باشد؛ اما بین تحلیلگران در زمان اثرگذاری آن اختلاف نظر وجود دارد.     

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری، پیش بینی ها در خصوص جهش های بزرگ در بازار سرمایه را تا قبل از عید نوروز واقع بینانه ندانست.

بهروز خدارحمی گفت:  چشم انداز بازار سرمایه در آینده بسیار مثبت است اما اینکه افرادی انتظار دارند تا پایان اسفند جهش های آنچنانی داشته باشیم، با واقعیت های موجود همخوانی ندارد. 

وی در خصوص تاثیر نتایج انتخابات اخیر بر بازار هم گفت: هنوز نتایج قطعی انتخابات اعلام نشده، بنابراین در زمان فعلی قضاوت در خصوص این تاثیر شتابزده است؛ با این حال کلیتی که هیچ تردیدی در آن نیست این است که در بدترین شرایط  و صرف نظر از اینکه منتخبین از کدام جریان سیاسی باشند، باز مجلس دهم با دولت یازدهم همراه تر و هماهنگ تر خواهد بود.

خدارحمی  با بیان اینکه  بین تحلیلگران اجماع وجود دارد که  چشم انداز بازار سرمایه در یکی دو سال آینده روشن است، افزود: با افزایش تعاملات بین المللی انتظار می رود که  فضای بانکی ما  و تک تک صنایع از جمله  بخش آهن ، فولاد، پتروشیمی ، نفت و گاز و خودرو، روشن تر و مثبت تر  شود و کمتر تحلیلگری هست که در آن  تردید داشته باشد؛ اما بین تحلیلگران در زمان اثرگذاری آن اختلاف نظر وجود دارد.   

 دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری در ادامه،  با رد هرگونه اثر آنی متغیرها بر بازار گفت: وقتی قرار است ما در فضای بین المللی از سال آینده تعاملات جدی تری داشته باشیم، محیط و متغیرهای تحلیلی متفاوت خواهد بود اما  متاسفانه این موضوع را برخی تحلیلگران در محاسبات خود لحاظ نمی کنند.

وی گفت: در اینکه آن تعاملات بین المللی ارمغان هایی برای صنایع ما خواهد داشت، شکی وجود ندارد. ولی باید بپذیریم که بازار و تحلیل قطعا با قبل متفاوت است ، رقبا و مشارکت کنندگان متفاوت اند  و سطح تحلیل نیز متفاوت از قبل است.

خدارحمی با اشاره به اینکه تاثیر اخبار مثبت تاکنون به درستی به بازار منتقل شده است ، اظهار داشت: با این وجود، کمتر کسی است که  دقیق محاسبه کرده باشد روان شدن تعاملات بین المللی و ورود فلان سرمایه خارجی به فلان صنعت، چند ریال بر EPS شرکت ها  اثر می گذارد  و این اثر تا چه زمانی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اقبال بازار به ساختمانی ها در یکی دو روز اخیر  این اتفاق تا چه حد به اخباری همچون  موافقت اصولی بانک مرکزی  با وام 100 میلیونی بستگی دارد، گفت: وزارت مسکن و شهرسازی به طور خاص عزم خود را  برای رونق بخشی به این صنعت جزم کرده و این حمایت هم کوتاه مدت نبوده است؛  چه از بابت افزایش تسهیلات و چه از نظر پیش بینی های خوش بینانه ای که برای آینده بازار می شود  و طبیعتا اینها اثر خود را خواهد گذاشت. 

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری افزود: رشد بازار مسکن همیشه به شکل سنتی در کشور ما به معنی رونق گرفتن حواشی و اطراف آن و به نوعی کسب و کارهای متعدد بوده است.  منتهی در شرایط حاضر و با توجه به اولویت ها به نظر می رسد که با دید کوتاه مدت نمی شود به سراغ این بخش رفت.

خدارحمی در عین حال تصریح کرد: تکان خوردن بازار مسکن و املاک و مستغلات همیشه در کشور ما اعداد و ارقام  نجومی را نیاز داشته و بعید است صرفا با خبرها و مشوق های فعلی بشود بر این بازار بزرگ تاثیر چندانی گذاشت،  بنابراین کسانی باید به این سمت بروند که نگاه بلند مدت داشته باشند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها