مس

بر پایه گزارش گروه بین‌المللی مطالعات مس (ICSG)، ظرفیت سالانه معادن مس تا سال ۲۰۲۱ به‌طور متوسط ۲/۲ درصد رشد خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مس پرس، دفتر مرکزی این گروه در لیسبون در آخرین گزارش وضعیت معادن و کارخانه‌های مس نوشت: در مقایسه با میزان رشد ۰.۵ درصدی برای سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، این رشد در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ و همزمان با بهره‌برداری از پروژه‌های جدید و طرح‌های توسعه‌ای، ۴ درصد پیش‌بینی می‌شود. در سه سال آینده، ۸۵ درصد از کل رشد مربوط به کنسانتره خواهد بود و حدود ۳۱ درصد از افزایشِ ظرفیت، توسط طرح‌های توسعه‌ای معادن فعلی عملیاتی خواهد شد. همچنین ۵۶ درصد از این رشد توسط معادن درحال‌توسعه و ۱۳ درصد نیز از پروژه‌هایی که در حال حاضر مراحل مطالعات امکان‌سنجی خود را طی می‌کنند، حاصل خواهد شد.

طبق اعلام این گروه، انتظار می‌رود ظرفیت ذوب مس تا سال ۲۰۲۱ حدود ۳.۵ درصد در سال افزایش یابد که این رشد توسط تحولات کشورهای شیلی، چین، جمهوری دموکراتیک کنگو، هند، اندونزی، ایران، مغولستان و لهستان به دست می‌آید. در بخش فرآوری، ظرفیت باید به‌طور متوسط سالیانه ۳ درصد رشد کند که روش الکترولیتی، ۳.۲ درصد و روش SX-EW نیز ۱.۷ درصد رشد خواهد داشت.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد، توسعه ظرفیت‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های خارجی چین، عمدتاً در آفریقا و آمریکای جنوبی ادامه خواهد داشت. با این حال، این گروه هشدار داد روند تولید از معادن مس و ظرفیت تولید واحدهای ذوب و پالایش نشان‌دهنده توان تولید است و نه الزاماً پیش‌بینی تولید. به‌عنوان مثال، طی پنج سال گذشته، معادن جهان به‌طور متوسط با ۸۵ درصدِ ظرفیتِ گزارش شده توسط ICSG فعالیت کرده‌اند که این اختلافِ تولید نسبت به نرخ پیش‌بینی عمدتاً به دلیل وقفه‌های تولید، حوادث، آب‌وهوای نامناسب و ... بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها