• ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
  • کد خبر: 22038
مس

قیمت مس تحت تاثیر کارخانه های چین است .

به گزارش «کالاخبر»،در ماه ژانویه، افزایش قیمت مس، در روز جمعه متوقف شد که طبق مشاهده شاخص های ، نشان داده شد که تولید کارخانه مس چین که در سه سال گذشته سریعترین رشد را تجربه کرده بود ، کاهش پیدا کرده است.

قیمت مس برای تحویل در ماه مارس ۳درصد کاهش یافت، در مقایسه با روز پنج شنبه نزدیک به قیمت پایین ۲.۷۵۳۵ دلار به ازای هر پوند (دلار ۶۷۰۷ تن) در بازار Comex در نیویورک رسید.

بررسی ماه ژانویه این کارخانه ی چینی نشان میدهد که خرید بخش خصوصی در ماه دسامبر به ۴۹.۳درصد کاهش یافت که از آخرین فوریه سال ۲۰۱۶ به پایین ترین حد پیش بینی ها رسیده است.

شاخص فرعی نشان میدهد که سفارشات جدید حتی از سپتامبر ۲۰۱۵ ضعیف تر بوده ، اما چشم انداز بقیه سال کمی بهبود یافته است.شاخص Caixin بر شرکت های کوچک و متوسط بخش خصوصی متمرکز است ، در حالی که تولید رسمی PMI در پکن عمدتا توسط شرکت های دولتی انجام می شود.

با توجه به استفاده گسترده مس در ساخت و ساز، زیرساخت های حمل و نقل و شبکه برق، مس را به عنوان شاخصی برای فعالیت اقتصادی مورد توجه قرار می دهند و در چین با مصرف تقریبا نیمی از مس در جهان، قیمت آن با شرایط کارخانه های داخلی آن همبستگی زیادی دارد.

اکثر تحلیلگران در چشم انداز دراز مدت مثبت مس مصمم هستند. طبق تحقیقات انجام شده در لندن نشان داده شده که بخش مهمی از عدم دستیابی کافی به مس به دلیل کاهش رشد عرضه معدن است، طبق این گزارش قیمت این فلز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به میزان ۶۵۰۰ دلار در هر تن خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها