نفت

کویت پیش‌بینی کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، خطر کمبود عرضه نفت در سال جاری میلادی وجود دارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری رویترز از کویت، هاشم هاشم، رئیس شرکت دولتی کویت پترولیوم، امروز (سه‌شنبه، ۱۶ بهمن‌ماه) اعلام کرد عرضه جهانی نفت ممکن است در سال جاری میلادی از کاهش شدید صادرات ونزوئلا آسیب ببیند.

وی گفت: یکی از خطرهای شناخته شده برای کمبود عرضه در سال ۲۰۱۹ میلادی شامل استمرار کاهش در تولید نفت ونزوئلا فراتر از انتظارهای کنونی است.

رئیس شرکت کویت پترولیوم همچنین اعلام کرد: جنگ تجاری میان آمریکا و چین و همچنین پیام‌های ناهمخوان از سوی دولت آمریکا درباره افزایش نرخ بهره، سبب نوسان در بازارهای سهام دنیا می‌شوند و می‌توانند نوسان قیمت نفت در سال جاری میلادی را بیشتر کنند.

هاشم همچنین اعلام کرد: اقدام‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش احتمالا به بازگشت توازن بازار نفت در سال جاری میلادی کمک می‌کند.

وی همچنین درباره پیامدهای کمبود سرمایه‌گذاری در صنعت نفت هشدار داد که این شرایط می‌تواند سبب کمبود عرضه در سال ۲۰۲۵ میلادی شوند.

رئیس شرکت کویت پترولیوم گفت: کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک  موفق شدند از سال ۲۰۱۷ میلادی ثبات را به بازار برگردانند و نوسان در قیمت نفت را کاهش داده‌اند؛ قیمت‌های ناشی از این تلاش‌ها، برای تشویق سرمایه‌گذاری و رشد (تولید نفت) ضروری هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها