• ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
  • کد خبر: 2214
طلا

بهای هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه بار دیگر به بالاتر از سطح ۱۲۲۰ دلار در هر اونس رسیده و در حال ثبت بهترین عملکرد ماهیانه خود در ۴ سال اخیر است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، ادامه نوسانات شدید در بازارهای سهام تاثیر زیادی بر رشد تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا از سوی سرمایه گذاران داشته است.

انتظارات سرمایه گذاران و فعالان بازارهای بین المللی نسبت به تاخیر فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است. طلا بهترین عملکرد را در بین سایر دارایی ها از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با ۰.۲ درصد افزایش به بیش از ۱۲۲۴ دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا با کاهش یک درصدی روبرو شده بود.

قیمت طلا در ماه فوریه با رشد ۹.۶ درصدی روبرو شده تا بهترین عملکرد ماهیانه این فلز گرانبها از ژانویه ۲۰۱۲ میلادی ثبت شود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز طی ماه جاری با رشد ۹.۸ درصدی روبرو شده است.

بانک او سی بی سی در این باره اعلام کرد: طلا هنوز مکان امن سرمایه گذاری به شمار می رود. اگر فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نداشته باشد، قیمت طلا طح حمایتی ۱۲۰۰ دلاری را حفظ خواهد کرد.

ادامه روند صعودی ورود طلا به صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این فلز زرد داشته است. بانک های مرکزی جهان نیز همچنان به خرید طلا ادامه می دهند.

از سوی دیگر بر اساس آمار منتشر شده میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز جمعه با ۰.۲۷ درصد افزایش به بیش از ۷۶۲ تن رسیده است که این بالاترین رقم در یک سال اخیر به شمار می رود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار، آمارهای جدید اقتصادی در آمریکا به خصوص وضعیت بازار اشتغال و نرخ بیکاری در ماه فوریه و قیمت جهانی نفت قرار خواهد داشت.

گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه فوریه قرار است جمعه آینده منتشر شود.


منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها