فولاد

فولاد سازان بزرگ کشور در ۱۰ ماهه امسال افزون بر چهار میلیون و ۷۱۵ هزار تن صادرات داشتند که حدود ۳۹ درصد این رقم به فولاد خوزستان اختصاص داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا برپایه جداول آماری شرکت های بزرگ فولاد ساز (ذوب آهن، مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان) مجموع صادرات ۱۰ ماهه ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت ۱۹ درصدی دارد.

مجموع صادرات فولاد شرکت های یاد شده در دی امسال به رقم ۳۴۹ هزار و ۵۹۷ تن رسید و با توجه به متوسط ۱۰ ماهه که کمتر از ۴۷۱ هزار تن بود، کاهش ۴۹ درصدی را نشان می دهد .

بررسی داده های دوره مورد بررسی حاکی از رشد صادرات میلگرد توسط ذوب آهن اصفهان است به گونه ای که در دی ماه سه هزار و ۸۴۹ تن میلگرد صادر شد که نسبت به دی ماه ۹۶ رشد ۱۴۹ درصدی داشت.​همچنین ۱۰ ماهه ۹۷ در مجموع ۱۲۵ هزار و ۹۳۵ تن میلگرد توسط ذوب آهن صادر شد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشت.

فولاد خوزستان در دوره ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۱۴۳ تن صادرات داشت که سهم دیماه ۱۷۵ هزار و ۹۷۱ تن ثبت شد .

علاوه براین فولاد مبارکه اصفهان نیز در مدت ۱۰ ماهه ۹۷ به میزان ۷۵۵ هزار و ۹۴۵ تن صادرات داشت که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۶ افت ۱۴ درصدی را نشان می دهد و سهم صادرات دیماه این واحد هشت هزار و ۳۵۸ تن بود.ذوب آهن هم در ۱۰ ماهه امسال ۷۳۸ هزار و ۸۶۸ تن صادرات داشت و در دیماه این رقم ۶۲ هزار و ۴۹۲ تن ثبت شد.

۹ ماهه امسال ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد در کشور تولید شد که در همسنجی با پارسال ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.​سال گذشته مجموع صادرات فولاد سازان کشور ۹ میلیون و ۴۸۰ هزار تن بود که رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال ۹۵ داشت.

برپایه جداول آماری مورد بررسی عملکرد ۱۰ ماهه امسال فولادسازانی از قبیل فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد خراسان و فولاد کاوه جنوب نیز سهم ناچیزی از کل صادرات این دوره را به خود اختصاص دادند.

آمارهای منتشر شده حاکی است، اکنون ایران به عنوان دهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و ظرفیت این بخش به رقم ۳۵ میلیون تن رسیده است.

انتظار می رود امسال ۲۴ تا ۲۵ میلیون تن فولاد خام ( میانی ) در کشور تولید شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها