عصر فولاد

گزارش هفتگی بازار های فولاد منتشر شد.

سنگ آهن

به گزارش «کالاخبر»، هفته گذشته بازار واردات سنگ آهن چین تقریبا هیچ فعالیتی نداشت چرا که تعطیلات سال نو چینی شروع شده است لذا بازار در انتظار است تا پس از تعطیلات روند بازار چگونه خواهد شد. البته اخیرا حادثه شکستن سد شرکت معدنی واله برزیل تاثیر زیادی بر قیمت ها داشته که به نظر فعالان بازار بیشتر جنبه روانی داشته و در واقعیت این حادثه تاثیر چندانی بر عرضه برزیل نمی گذارد. 

آخرین قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد استرالیا ۸۶.۶۵ دلار هر تن خشک سی اف آر چین ثبت شده در حالی که یک هفته قبل ۸۴ دلار بود. قیمت سنگ آهن به ۹۰ دلار نزدیک شده از این رو شاید پس از تعطیلات چین که تا ۱۰ فوریه است نیز خریداران عقب بنشینند.  

بنا بر گزارش یومتال، در بازار سنگ آهن صادراتی ایران تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی، آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد  از ۳۹ دلار به حدود ۴۴.۲ دلار هر تن فوب افزایش یافت. سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص  ۶۱ درصد ایران نیز حدود ۶ دلار رشد داشت و ۴۳ دلار هر تن فوب شد.

قراضه

هفته گذشته قیمت قراضه وارداتی در ترکیه به روند صعودی اخیر خود ادامه داد و آخرین قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ به حدود ۳۱۹ دلار هر تن فوب رسید در حالی که هفته قبل را در ۳۱۰ دلار به پایان برده بود. خرید ترک ها ادامه دارد و انتظار می رود قیمت نیز فعلا مدتی صعودی بماند.

در شرق آسیا نیز تحت تاثیر بازار ترکیه، قیمت قراضه وارداتی اخیرا ۱۰ دلار رشد داشته و ۲۷۵ دلار هر تن سی اف آر شده است. انتظار می رود پس از تعطیلات سال نو چینی تقاضا بهتر شود.در هند نیز قراضه وارداتی خرد شده ۹ دلار رشد داشت و ۳۳۰ دلار هر  تن سی اف آر ثبت شد.در این بین برخی معتقدند چون افزایش قیمت های اخیر قراضه در ترکیه تناسبی با وضعیت رکودی بازار فولاد آن ندارد شاید باید در آینده نزدیک منتظر تصحیح قیمت قراضه باشیم.

بیلت

آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین ۵۰۸.۵ دلار هر تن درب کارخانه با مالیات بر ارزش افزوده ثبت شد. البته همه در جو تعطیلات بودند و کسی پیشنهاد قیمت جدید نمی داد. بیلت صادراتی چین در ۴۶۰ دلار هر تن فوب در ثبات بود.

بیلت صادراتی سی آی اس تا ۱۵ دلار رشد داشت و ۴۳۰  دلار هر تن فوب شنیده شد. با توجه به رشد بازار قراضه ترکیه این روند صعودی دور از انتظار نبود.قیمت بیلت وارداتی در جنوب شرق آسیا روزهای اخیر در ثبات بود و متوسط قیمت ۴۵۰ تا ۴۶۰ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد.

بیلت صادراتی ترکیه نیز ۴۲۵ تا ۴۴۰ دلار هر تن فوب ثبت شد که رشدی جزیی داشت. قیمت بیلت در بازار داخلی ترکیه ۴۴۰ دلار هر تن درب کارخانه بود ولی قیمت درخواستی خریداران ۴۲۰ تا ۴۲۵ دلار شنیده شد.

مقاطع

هفته گذشته میلگرد صادراتی چین در روزهای پایانی نزدیک به تعطیلات در ثبات بود و ۴۹۰ دلار هر تن فوب ثبت شد در بازار داخلی نیز میلگرد ۵۴۴ تا ۵۴۸ دلار هر تن بودند.

آخرین قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه ۵۵۵ تا ۵۶۰ دلار هر تن درب کارخانه بود در حالی که یک هفته قبل ۵۳۱ تا ۵۳۷ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد. میلگرد صادراتی ترکیه نیز تحت تاثیر رونق بازار قراضه اخیرا تا ۱۰ دلار رشد داشته و ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار هر تن فوب شد.میلگرد صادراتی سی آی اس ۴۵۰ دلار هر تن فوب ثبت شده که ۲۰ دلار رشد قیمت هفتگی را ثبت کرد.

در بازار داخلی اروپا میلگرد حدود ۴ یورو افت داشت و ۵۲۱ یورو هر تن درب کارخانه شد.در بازار امریکا نیز میلگرد همچنان ۶۹۸ دلار هر شورت تن درب کارخانه و در ثبات بود.

ورق

بازار صادرات ورق چین عملا در تعطیلات بود ولی آخرین قیمت ۴۹۰ تا ۴۹۶ دلار هر تن فوب شنیده شد. در بازار داخلی نیز قیمت حدود ۵۴۹ دلار هر تن درب کارخانه با مالیات بر ارزش افزوده بود. دو هفته ای می شود که بازار فولاد چین صعودی است ولی برخی معتقدند پس از تعطیلات سال نو چین این روند صعودی خیلی دوام نخواهد داشت و اواخر فوریه شاهد افت قیمت ها در چین خواهیم بود.

در بازار صادرات سی آی اس ورق گرم از ۴۵۵ دلار به ۴۷۰ دلار هر تن فوب بهبود یافت. ورق گرم صادراتی ترکیه نیز ۵۱۵ دلار هر تن فوب شنیده شده که حدود ۴ درصد بهبود داشت. در بازار داخلی ترکیه نیز ورق گرم  ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار هر تن درب کارخانه بود.

در بازار داخلی امریکا ورق گرم یک دلار رشد داشت و ۶۸۴ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبت شد. در اروپا نیز ورق گرم  ۲ یورو رشد داشت و ۵۰۶ یورو هر تن درب کارخانه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها