اقتصاد مقاومتی

معاون طرح و برنامه و جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد اقتصاد مقاومتی، ۱۵ پروژه ویژه و اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، سعید زرندی اظهار کرد: در کنار سایر وظایف و ماموریت‌های وزارتخانه، ۱۵ اقدام برای سال آینده تعریف شد تا معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه آن را به طور ویژه دنبال کنند.

وی افزود: این پروژه‌ها بر اساس مزیت‌ها و فرصت‌های کشور و با عنایت به شرایط جدید اقتصادی و تحریم‌ها تدوین شده است.

جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: در این پروژه‌ها در هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی طرح‌های دیده شده و همه آن‌ها به صورت ویژه رصد، پایش و پیگیری خواهد شد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت افزود: این پروژه‌ها توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به همه دستگاه‌های زیر مجموعه ابلاغ شده و سازمان‌های تابعه موظف هستند آن را در سال ۹۸ انجام دهند.

زرندی تصریح کرد: رویکرد ما در این پروژه‌ها درون‌گرایی و برون‌نگری است وتلاش داریم به سمت نوآوری در اجرای این طرح‌ها حرکت کنیم.

به گفته جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد اقتصاد مقاومتی، ۱۵ پروژه اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت درسال ۱۳۹۸ به شرح ذیل است:

۱- نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سنگین

۲- توسعه صنایع دریایی

۳- توسعه تولید و تجارت صنایع نساجی و پوشاک

۴- نوسازی و بازسازی صنایع و صنوف تولیدی

۵- اجرای طرح ملی تاپ (توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار)

۶- افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی به کشورهای همسایه (ترکیه، افغانستان، امارات متحده عربی، عراق، پاکستان، عمان، قطر، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، کویت، قزاقستان و سوریه(

۷- فعال سازی معادن کوچک

۸- تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی (فولاد، مس و آلومینیوم)

۹- اجرای طرح‌های نوین تسهیل فرآیندهای تجارت داخلی و خارجی

۱۰- توسعه فعالیت‌های اکتشافی

۱۱- تقویت، توانمندسازی و توسعه بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات غیر نفتی

۱۲- اصلاح شبکه‌های توزیع در جهت کاهش هزینه‌های مبادله و قیمت نهایی مصرف کننده

۱۳- حمایت از توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنایع پایین دست نفت و گاز

۱۴- تقویت تشکل‌های صادراتی تخصصی، حمایت از تشکیل و توسعه شرکت‌های بزرگ صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات و تشکیل کنسرسیوم‌های بین المللی به منظور شکل دهی به بازارهای جدید

۱۵- افزایش ۱۰ میلیارد دلاری ساخت داخل صادرات گرا (لوازم خانگی، صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی، صنایع شیمیایی و سلولزی، منسوجات و پوشاک، صنایع چوب و کاغذ، ماشین آلات).

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها