مقیمی

فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت می گوید در برخی حوزه‌ها به ویژه مواد اولیه ای که در بورس عرضه می شود، به آرامش رسیده ایم.

به گزارش «کالاخبر»، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف اصلی تحریم های ظالمانه دشمن، زمین گیر کردن تولید در کشور است اما این وزارتخانه با تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، به مبارزه تحریم می رود.

فرشاد مقیمی عصر دوشنبه در شانزدهمین جشنواره «تولید ملی- افتخار ملی» در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما افزود: در شرایط فعلی یکی از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، ساماندهی و مدیریت شرایط تحریم است که با اقدام هایی مانند حفظ سطح تولید میسر می شود.

وی ادامه داد: در این پیوند رصد پیاپی آثار تحریم ها در بخش تولید بویژه با استفاده از توان تخصصی و اجرایی بخش غیردولتی دنبال می‌شود.

این مسوول یادآوری کرد: وزارت صنعت به دنبال برگزاری جلسات مختلف تخصصی با حوزه ها، انجمن ها و بخش مرتبط خصوصی مرتبط با صنایع مختلف است.

وی بیان داشت: در موضوع مواد اولیه، بخشی از آن در داخل تامین شده و بخشی دیگر وابسته به منابع و مسائل ارزی است که از خارج تامین می شود.

تاثیر عرضه مواد اولیه در بورس

وی ادامه داد: شکایت های زیادی در مورد توزیع نادرست مواد اولیه واحدهای فعال تولیدی، به وزارت صنعت رسیده و در این زمینه ابلاغیه‌ای برای همه استان‌ها ارسال شده است. به گفته وی، مواد اولیه به دست تولیدکننده اصلی نمی رسد و قیمت آنها با دلالی در بازار و دست به دست شدن افزایش می‌یابد.

مقیمی اظهار کرد: در این زمینه و در برخی حوزه‌ها بویژه مواد اولیه ای که در بورس عرضه می شود، به آرامش رسیده ایم.

بررسی نیاز وارداتی پنج ماهه واحدها

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد مواد اولیه ای که از خارج تامین می‌شود اعلام کرد: به دنبال آنیم که از نیاز حداقل پنج ماه آتی واحدهای صنعتی تصویر درستی داشته باشیم.

وی درباره موضوع سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی برای حفظ سطح تولید گفت: برآورد ما در آغاز امسال نیاز به ۲۴۴ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش بود اما در نهایت به مبلغ ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسیدیم.

وی گفت: در همین زمینه برنامه ای از طریق وزیر صنعت به دولت رسیده و بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت این تسهیلات به واحدهای مختلف صنعتی است.

مقیمی همچنین از اعلام یک هزار و ۲۴۳ فقره تعرفه مربوط به مواد اولیه ماشین آلات و تجهیزات خبر داد که مقرر شده است بدون ثبت سفارش از مناطق آزاد و ویژه وارد شود.

وی استفاده از ظرفیت مرزنشینان و ملوانان برای واردات مواد اولیه را از دیگر برنامه‌های وزارت صنعت برشمرد که به تازگی مصوبه ای در این زمینه از سوی دولت تهیه شده است.

این مسوول گفت: رفع موانع تولید دیگر سیاست وزارت صنعت برای ایجاد شرایط بهبود در تولید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها