چین

امید به ارایه مشوق‌های مالی توسط بانک‌های مرکزی جهان موجب شد در معاملات امروز، سهام آسیایی به بالاترین سطح ۴ ماهه خود برسد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، با امید به ارائه مشوق‌های مالی توسط بانک‌های مرکزی جهان، سهام آسیایی به بالاترین سطح ۴ ماهه خود رسید.

درحالی که بازارهای سهام آمریکا روز دوشنبه به علت تعطیلات رسمی بسته بودند، رشد اندک سهام اروپایی، روحیه سرمایه‌گذاران را تقویت کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، تنها اندکی رشد کرد و در بالاترین سطح ۴ ماهه خود قرار گرفت، درحالی که نیکی ژاپن، پس از جهش در معاملات دیروز، امروز تقریبا بدون تغییر باقی ماند.

سهام چین هم پس از جهش در معاملات دیروز، امروز رشد کردند و شاخص شرکت‌های برتر چین ۰.۱ درصد بالا آمد.​کامپوزیت شانگهای ۰.۶ درصد و کامپوزیت شن‌زن ۰.۹۴ درصد رشد کردند.شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۴۳ درصد بالا آمد.

شاخص ای‌اس‌اکس۲۰۰ استرالیا ۰.۴ درصد به خود افزود و کوسپی کره‌جنوبی افت‌های اولیه خود را جبران کرد و به رشد اندکی دست یافت.

گزارشات پیشرفت در مذاکرات چین و آمریکا باعث ایجاد خوش‌بینی نسبی در بین سرمایه‌گذاران در مورد این شده است که دو کشور تا ضرب‌الاجل ۱ مارچ می‌توانند به یک توافق تجاری دست پیدا کنند.دور جدید مذاکرات تجاری چین و آمریکا امروز در واشنگتن آغاز می‌شود و مذاکرات سطح بالاتر در ادامه این هفته انجام خواهد شد.

شاخص سهام برتر چینِ ام‌اس‌سی‌آی، نشان‌دهنده تغییر در حال‌وهوای بازارها است. علی‌رغم کند شدن اقتصاد چین، این شاخص ۶.۵ درصد در ماه جاری رشد کرد که بهترین عملکرد در بین سهام کشورهای دیگر است.

همچنین انتشار گزارشات ضعیف از اقتصادهای بزرگ جهان، این هفته نیاز به ارائه مشوق‌های مالی از سوی بانک‌های مرکزی را پررنگ‌تر کرد و پیش‌بینی می‌شود به زودی اقدامات حمایتی از سوی این بانک‌ها اعلام شود.

در بازار ارز، دلار که به تازگی به بالاترین نرخ ۷ هفته‌ای خود در برابر ین رسیده بود (۱۱۱.۱۳ ین در برابر هر دلار)، تا نرخ برابری ۱۱۰.۴۹ عقب‌نشینی کرد.

یورو هم از پایین‌ترین نرخ ۳ ماهه خود (۱.۱۲۳۴ دلار) که در روز جمعه ثبت شده بود فاصله گرفت و در نرخ ۱.۱۳۰۴ دلار، معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها