خودرو

ممکن است در روزهای آینده به دلیل عرف هر سال وضعیت بازار سهام چندان صعودی و رو به رشد نباشد، اما صنعت خودرو با خبرهایی که دارد می تواند تنور بازار را گرم نگه دارد.

ممکن است بورس تهران تا پایان سال اصلاح کوتاه مدت قیمت‌ها را تجربه کند، اما این وضعیت ادامه دار و نگران کننده نبوده و بورس تهران روند مثبتی را در سال آینده طی می‌کند و از سایر بازارها پیشی می گیرد.

عظیم ثابت، کارشناس بازار سرمایه به ارزیابی وضعیت بورس پرداخت و گفت: بازار سرمایه به صورت سنتی در اسفند ماه بیشتر با افزایش نقش فروشنده‌ها مواجه می‌شود، زیرا سهامداران حقیقی و حقوقی به دلیل نیاز به نقدینگی، بازار را تحت تاثیر نوسانات خود قرار می دهند.

وی افزود: این در حالی است که امسال به دلیل انتشار اخبار مربوط به اجرای برجام و برگزاری انتخابات در کنار خوش‌بینی ناشی از افزایش قیمت نفت و همچنین نقش مهمی که این روزها صنعت خودرو در بازار سرمایه بازی می‌کند، اسفند امسال را می‌تواند از اسفند سال‌های قبل متمایز کند، زیرا پیش‌بینی می‌شود بعد از انتخابات گام‌های مهمی برداشته شود تا وضعیت صنایع با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بهبود یابد.

این کارشناس بازار سرمایه به پیش‌بینی وضعیت بورس در سال آینده پرداخت و با بیان اینکه همه منتظر بودند تا اثرات رفع تحریم‌ها را مشاهده کنند، عنوان کرد: به نظر می‌رسد در سال ۱۳۹۵ به دلیل اتفاقاتی که در خصوص ورود سرمایه‌گذاران خارجی، افزایش قیمت نفت و جبران کسری بودجه رخ می دهد و همچنین همکاری بیشتر مجلس آینده با دولت پیش بینی می شود وضعیت بورس در سال آینده بهبود پیدا کند و بازار سرمایه از سایر بازارها پیشی بگیرد.

ثابت تصریح کرد: این در حالی است که باید بتوانیم سرمایه‌گذار مستقیم خارجی جذب کنیم چون سرمایه گذاری کشور تاکنون بر اساس تجارت بوده است، اما اکنون با جذب سرمایه گذار مستقیم خارجی می توانیم منابع آنها را به سمت بازار سرمایه هدایت کنیم که در اینصورت وضعیت اقتصادی و در نتیجه بازار سرمایه بهتر می‌شود.

وی به وضعیت بورس در روزهای قبل از پایان سال پرداخت و ادامه داد:‌بنابراین تا پایان سال امکان اصلاح کوتاه مدت قیمت‌ها را داریم، زیرا در یکماه و نیم گذشته افراد سودهای خوبی کسب کردند و برخی به ذخیره کردن این سود اقدام می‌کنند، اما این روند ادامه دار و شدید نبوده و بورس تهران روند مثبتی را در سال آینده طی می کند.

وی تصریح کرد: البته ممکن است در روزهای آینده وضعیت بازارچندان صعودی و رو به رشد نباشد، اما صنعت خودرو با خبرهایی که دارد می تواند تنور بازار را گرم نگه دارد بنابراین اگر ۲ هفته آینده را پررنگ در نظر نگیریم ، نگرانی در بازار سرمایه وجود ندارد و بازار صعودی می شود.

این فعال بازار سرمایه عنوان کرد: علاوه بر اینکه نقدینگی جدیدی وارد بازار سرمایه شده و با توجه به کاهش نرخ سود بانکی بخشی از منابع از بانک خارج می‌شود که این منابع می‌تواند هشداری باشد که در سایر بازارها خبر خاصی نیست، بنابراین تا زمانیکه نقدینگی جدیدی وارد بازار شود و حجم معاملات افزایش یابد، نباید نگران روند نزولی بورس بود زیرا این روند محدود بوده و مجددا بورس رشد خود را آغاز می کند.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها