محمد آزاد

رییس اتحادیه آهن فروشان کشور با تاکید بر اینکه روند آزادسازی سقف قیمت‌ها در معاملات بورس کالا باعث افزایش شفافیت در بازار شده، گفت: با حذف سقف قیمت‌ها در معاملات بورس کالا، قیمت‌ها در محیطی شفاف و در جریان عرضه و تقاضا تعیین می‌شوند به همین دلیل نرخ‌ها متعادل شده است.

به گزارش «کالاخبر»، محمد آزاد در گفت‌وگو با سنا با تأکید بر اینکه طی ماه های اخیر با برداشته شدن سقف رقابت قیمت‌ها در بورس کالا، نرخ‌ها در بازار آزاد نیز منطقی شد، ادامه داد: تا پیش از برداشته شدن سقف رقابت قیمت‌ها در بورس کالا، قیمت انواع محصولات فولادی در بازار آزاد به‌صورت کاذب و بدون مبنای مشخصی تعیین می‌شد که کاهش محدودیت ها در معاملات بورس کالا به تعادل بازار کمک کرد.

 وی با اشاره بر نقش تاثیرگذار بورس کالا در بازار فولاد از زمان راه‌اندازی تا امروز گفت: مکانیسم بورس کالا در ایجاد شفافیت و کشف قیمت واقعی کالاها نقش مهمی دارد و طی این سال ها کمک زیادی به اقتصاد کرده است.

آزاد افزود: این بازار بستری فراهم کرده که هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده در فضایی امن و شفاف معامله کنند و هر دو در جریان معاملات منتفع شوند.

رییس اتحادیه آهن فروشان کشور در تشریح روند کشف قیمت واقعی محصولات در بورس کالا، گفت: در این بستر، تولیدکننده و مصرف‌کننده بدون واسطه با یکدیگر وارد معامله می‌شوند و به این ترتیب دست واسطه‌ها از معاملات پرحجم فولاد کوتاه می‌شود. به همین دلیل بورس کالا می‌تواند با توسعه بیشتر و رفع برخی کاستی‌ها، نقش پررنگ‌تر و جایگاه مهم‌تری در اقتصاد داشته باشد.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان کشور در پایان عنوان کرد: رشد و استمرار عرضه کالاها در بورس، آرامش هر چه بیشتر بازار را به دنبال خواهد داشت که در حال حاضر نیز حجم عرضه ها مطلوب ارزیابی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها