وزیر صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران از ظرفیت بالایی در تولید و صادرات مواد معدنی برخوردار بوده و ارزش تولیدات معدنی کشور ۲۰ میلیارد دلار است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رضا رحمانی در مراسم کلنگ زنی احداث واحد ۴۰ هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت کلیبر اظهار داشت: سال گذشته ۹ میلیارد دلار تولیدات معدنی به کشورهای خارجی صادر شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز این رقم به بیش از ۷ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: سال آینده آغاز نهضت معدنی در کشور است و لازمه این نهضت، اکتشاف، بهره برداری و ایجاد صنایع مربوطه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بازسازی معادن کوچک نیز در قالب این نهضت انجام می شود، گفت: در این زمینه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فناوری های جدید استقبال می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت سالانه مواد معدنی در کشور ۷۰۰ میلیون تن است که از این میزان، پارسال بیش از ۴۰۰ میلیون تن برداشت شد.

رحمانی تصریح کرد: تولیدات مواد معدنی هم مصرف داخلی داشته و هم به کشورهای مختلف صادر می شود و کنسانتره معادن بازسازی شده از سوی کارخانه های تولید مس، آهن و آلومینیوم به صورت تضمینی خریداری می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: اکنون ۴۰۰ پهنه امیدبخش معدنی در کشور وجود دارد که پیش بینی می شود از این پهنه ها چند معادن مگاسایز ( ذخایر عظیم ) کشف شود.

وی افزود: آذربایجان شرقی ظرفیت های بالای معدنی دارد. این استان در تولید و کنسانتره معادن ظرفیت های مناسبی دارد که نیاز به سرمایه گذاران دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها