زغالسنگ

بازار جهانی زغال سنگ با توجه به نگرانی های مربوط به عرضه پس از تعلیق تولید معدن مورانباه شمال استرالیا و نگرانی از محدودیت های بیشتر واردات در بنادر چین بالا رفته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران،متوسط قیمت حدود ۳ دلار رشد داشته و ۲۱۳ دلار هر تن فوب شنیده شده است و قیمت سی اف آر چین ۶ دلار بالا رفته و ۲۱۱ دلار هر تن شده است.

 چهارشنبه گذشته با حادثه ای در یک معدن زغال سنگ در شمال استرالیا و نگرانی ها از ادامه تولید آن، فروشنده های زغال سنگ نیز عقب نشسته اند تا ببینند اوضاع چگونه خواهد شد. البته مسئولین امر اظهار داشته اند این اتفاق تاثیر جدی بر قیمت ها نمی گذارد. ظاهرا این حادثه یک کشته و چندین زخمی داشته و علت آن در دست بررسی است. حادثه فوق در نزدیکی زمین رخ داده و خیلی جدی نبوده و انتظار می رود طی ۳ تا ۵ روز معدن فعال شود.

از طرفی شنیده شده بندر دالیان شمال چین تخلیه زغال سنگ استرالیا را ممنوع خواهد کرد و بر واردات زغال سنگ در سال جاری تعرفه خواهد بست. البته این خبر تایید رسمی نشده و بعید است فقط زغال سنگ استرالیا ممنوع شود و این تعرفه بر زغال سنگ روسیه، مغولستان و اندونزی نیز اعمال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها