gold-bars-new.jpg

قیمت جهانی طلا امروز (چهارشنبه) برای دومین روز متوالی با کاهش روبرو شده است که علت اصلی آن افزایش شاخص سهام و ارزش دلار به دنبال انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا بوده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تازه ترین آمارهای اقتصادی نشانگر افزایش تولیدات صنعتی آمریکا طی ماه گذشته بوده و این مساله می تواند موجب افزایش گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا باشد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز سه شنبه با ۰.۴ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۲۷ دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه نیز با افت ۰.۵ درصدی روبرو شده بود.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد: فروش ذخایر طلا از سوی سرمایه گذاران بین المللی امروز چهارشنبه نیز ادامه خواهد یافت به خصوص اگر روند صعودی شاخص سهام در بازارهای بین المللی همچنان ادامه داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: این شواهد نشان می دهد که قیمت طلا هنوز به شدت تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام و ارزش دلار آمریکا قرار دارد.

شاخص سهام اس اند پی ۵۰۰ وال استریت روز سه شنبه به بالاترین سطح در ۸ ماه اخیر رسید. شاخص سهام آسیا نیز به بالاترین حد خود از اوایل ژانویه رسیده است.

میزان هزینه های بخش مسکن آمریکا نیز طی ماه فوریه به بالاترین سطح در ۸ سال گذشته طی ماه ژانویه رسیده است. ارزش دلار آمریکا پس از انتشار آمارهای امیدوارکننده اقتصادی این کشور به بالاترین حد در برابر یورو در یک ماه اخیر رسید و در برابر ین ژاپن نیز با افزایش روبرو شده است.

سرمایه گذاران بین المللی طی روزهای آینده منتظر اعلام آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص وضعیت بازار اشتغال و نرخ بیکاری هستند. این آمارها تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد داشت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، برگزاری نشست های فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا نیز طی روزهای آتی تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون با رشد ۱۶ درصدی روبرو شده که علت اصلی این افزایش، نوسانات شدید شاخص سهام و نگرانی نسبت به اوضاع اقتصاد جهانی بوده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با ۱.۱۵ درصد افزایش به بیش از ۷۸۶ تن رسیده است. این بالاترین سطح ذخایر طلای این صندوق از سپتامبر ۲۰۱۴ به شمار می رود.

 

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها