دلار

شاخص دلار در مبادلات امروز بار دیگر کاهشی شد و در آستانه ورود به کانال پایین‌تر قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، پس از آنکه جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد این بانک در خصوص افزایش نرخ بهره محتاطانه عمل خواهد کرد، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۴ درصد کاش به ۹۶.۰۵۶ واحد رسید که پایین‌ترین سطح از پنجم فوریه امسال تاکنون است.

پاول گفت که افزایش ریسک‌ها و آمارهای ضعیف رشد اخیر نشان می‌دهد که رشد اقتصادی امسال آمریکا نخواهد توانست به مانند سال گذشته رشدی نیرومند باشد. ماسافومی یاماموتو، استراتژیست ارزی در مؤسسه "میزوهو سکیوریتیز" گفت: کاهش ارزش دلار نشان دهنده انتظار منفی بازار نسبت به اقتصاد آمریکا بود.

پس از آنکه با انتشار خبری از آمادگی دولت انگلیس برای به تعویق افتادن تاریخ خروج از اتحادیه اروپا، امیدها نسبت به پرهیز از خروج سخت تقویت شد، ارزش پوند در بازارهای ارز تا مرز ۱.۳۲۸۸ دلار نیز رسید. هر دلار استرالیا نیز به ۰.۷۱۹۵ دلار آمریکا افزایش یافت. دلار استرالیا در ماه جاری و به دنبال اعلام آمادگی بانک مرکزی این کشور برای کاهش نرخ بهره، بیش از ۲ درصد در برابر همتای آمریکایی‌اش تقویت شده است.

ماسافومی در همین رابطه گفت: عقب نشینی بانک مرکزی آمریکا از رویکرد خود برای افزایش نرخ بهره، دست بانک‌های مرکزی دیگر جهان را برای کاهش نرخ بهره و اتخاذ سیاست متعادل‌تر باز گذاشته است.

در برابر ین ژاپن، دلار پس از عقب نشینی ۰.۴ درصدی روز گذشته خود، در معاملات امروز نسبتاً بدون تغییر و در سطح ۱۱۰.۵۶ ین باقی ماند.

در برابر سایر ارزها، هر یورو به ازای ۱.۱۳۷۸ دلار مبادله شد. هم‌چنین هر دلار آمریکا به ازای ۷۱.۱۰۷۰ روپیه هند، ۱.۳۱۶۲ دلار کانادا، ۱.۰۰۰۶ فرانک سوئیس و ۶.۶۸۸۳ یوان چین مبادله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها