niton_xl2_goldd_w_male_and_scrap.jpg

روزهای آخر فوریه در بازار خاور دور، قراضه روسیه در کره جنوبی با تخفیف هایی فروخته شد؛ البته این افت قیمت دور از انتظار نبود چون اوایل ماه قیمت های ژاپن و امریکا نیز کاهش یافته بود. فعلا بازار قراضه خاور دور در ثبات است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قراضه آ۳ روسیه آخرین بار در ۱۷۲ دلار در هر تن سی اف آر کره معامله شدکه هفت تا هشت دلار نسبت به دو هفته قبل پایین آمده و دو دلار از معامله قبلی ارزان تر بود.

شایان ذکر است، پس از افت قیمت قراضه روسیه، قراضه سنگین کلاس یک امریکا نیز ارزان تر شد و ۱۷۹ دلار در هر تن سی اف آر ثبت شد. صادرکننده های ژاپنی نیز در ۱۴۶ دلار هر تن فوب به کره قراضه فروخته اند که مشابه هفته قبل است.

ثبات در تایوان

این گزارش حاکی است، در تایوان نیز قراضه ۲۰-۸۰ امریکا در ۱۶۱ تا ۱۶۴ دلار در هر تن سی اف آر ثبات داشته و هشت تا ۹ دلار از قیمت درخواستی خریداران بالاتر است.

آخرین آمار نشان می دهد در ژانویه سال جاری ژاپن سه میلیون و ۱۸۸ هزار تن فولاد صادر کرده که ۷.۴ درصد نسبت به ژانویه ۲۰۱۵ افت داشته است. از طرفی واردات فولاد به این کشور در ژانویه ۳۳۰ هزار تن بوده که ۱۸.۶ درصد کاهش سالانه داشت.

گفتنی است، در این بین ژاپن ۲۳۴ هزار تن فولاد از کره جنوبی وارد کرد که ۱۲.۳ درصد پایین تر از سال قبل بود و واردات از تایوان و چین به ترتیب ۶۶ هزار تن و ۲۷ هزار تن ثبت شدکه ۲۰.۶ درصد و ۴۷.۸ درصد نسبت به ژانویه سال قبل کاهش داشت.

قراضه دریای بالتیک در اولویت ترکیه

خرید های قراضه وارداتی در ترکیه در سطح متوسط است و اغلب خریدارها معامله قراضه دریای بالتیک را در اولویت دارند. دو معامله روزهای اخیر در قیمت های ثابت نهایی شد. قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ در ۱۹۰ دلار و ۵۰ سنت هر تن سی اف آر معامله شد و معامله دیگری در ۱۹۰ دلار هر تن سی اف آر ثبت گردید. هفته گذشته بالاترین قیمت قراضه دریای بالتیک ۱۹۱ دلار و ۵۰ سنت هر تن سی اف آر بود. انتظار می رود قیمت بالاتر هم برود.

لازم به ذکر است، قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ امریکا نیز ۱۹۰ تا ۱۹۵ دلار در هر تن سی اف آر است البته هیچ معامله ای صورت نگرفته است.

منبع: ایفنا

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها