news_20003.jpg

مدیر راهبری شرکت ها و مجامع ذوب آهن اصفهان گفت: دوشنبه آینده پذیره نویسی ۱۵۰ میلیارد تومان از اوراق سلف موازی این شرکت با سود تا ۲۷ درصدی در بورس کالا و با بازارگردانی تامین سرمایه امین انجام می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مجتبی فریدونی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با بورس کالا اظهار داشت: دوشنبه آینده، پذیره نویسی اوراق سلف موازی استاندارد ذوب آهن اصفهان به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان در بورس کالا و از طریق کارگزاران انجام می شود.

وی ادامه داد: این اوراق دارای نرخ بازده ۲۴ تا ۲۷ درصدی و نرخ روز شمار ۲۳ درصدی است که به قیمت تیرآهن سایز ۱۴ در ۱۷ اسفند سال آینده بستگی دارد. بنابراین چنانچه بازده فروش این محصول در تاریخ تعین شده، کمتر از ۲۴ درصد باشد، خریداران می توانند اوراق خود را به ذوب آهن اصفهان فروخته و سود ۲۴ درصدی دریافت کنند. اما اگر قیمت این محصول بیشتر از ۲۷ درصد باشد، ذوب آهن می تواند این اوراق را از دارندگان اوراق خریداری کرده و سود ۲۷ درصدی پرداخت کند.

به گفته این مقام مسئول، این اوراق برای تامین مالی سرمایه در گردش ذوب آهن بوده و شرکت تامین سرمایه امین به عنوان مشاور پذیرش، متهد خرید و بازارگردان است و در صورت افزایش سرمایه در بهار سال آینده ، ۱۰۰ میلیاردتومان دیگر از این اوراق عرضه خواهد شد.

فریدونی با اشاره به اینکه اصل و سود سرمایه در پایان دوره یک ساله پرداخت می شود، گفت: درحالی همه دارندگان کد سهامداری می توانند اقدام به خرید کنند که پیش بینی می شود این اوراق به دلیل برخورداری از نرخ بازده مناسب ، در کمترین زمان به فروش برسد.

وی گفت: برای اولین بار است که این نوع تامین مالی در ذوب آهن انجام می شود و نرخ بهره آن کمتر از بهره بانکی است.

منبع: ماین نیوز

 

@imereport

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها