مجله

هجدهمین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا در ۵۶ صفحه منتشر شد و نسخه الکترونیکی آن نیز در پایگاه اطلاع رسانی «کالاخبر» قرار گرفت. تیتر یک این شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا، اختصاص دارد به گفت و گو با غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص کارکردهای بورس کالا در اقتصاد که وی «تولد آمار در صنایع» را از جمله اصلی ترین اثرات راه اندازی بورس کالا در اقتصاد بیان می کند.

به گزارش «کالاخبر» ، در ابتدای این شماره که مربوط به اتفاقات و اخبار دی و بهمن ماه بورس کالای ایران است، مصاحبه ای از حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران در خصوص راه اندازی قراردادهای آپشن زعفران آمده است.

گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از مهم ترین مطالب این شماره است که طی آن به دستاوردهای بورس کالا برای اقتصاد پرداخته شده است.

مصاحبه با عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با عنوان «به کنترل دستوری بازار اعتقاد نداریم» مطلب دیگری است که در این شماره آمده است.

در ادامه، گفت و گو با خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو پیرامون تحول در صنعت فولاد با توسعه ابزارهای مالی و گفت و گو با علی صالح آبادی در رابطه با نقش آزادسازی قیمت ها در دور زدن تحریم ها را می خوانید.

در این شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا رییس مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه تهران مزایای بورس کالا برای صنایع را بررسی می کند و گزارش بعدی جهش یا سقوط کامودیتی ها را با معرفی و بررسی ۵ عامل و نمودار اثرگذار بر بازار ۲۰۱۹ مورد ارزیابی قرار داده است.

سپس زیر و بم تالار نقره ای برمبنای آمار معاملات ۱۰ ماهه بورس کالا بررسی شده است.

«زعفران آپشن دار می شود» تیتر گزارشی است که طی آن شمارش معکوس برای راه اندازی قرارداد اختیار معامله زعفران و ارائه خدمتی جدید به کشاورزان به راه افتاده است.

گزارش بعدی با بررسی آمار معاملات طلای سرخ در بورس کالای ایران از معامله زعفران ۳ سال ایران در ۱۰ ماه خبر داده است.

در ادامه گفت و گو با رییس اسبق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور را می خوانید. همچنین پیش بینی موسسه «فیچ» از بازار فلز سرخ تا سال ۲۰۲۷ آمده که طی آن از «تقاضای مس سوار بر خودروهای برقی» سخن به میان آمده است.

«امنیت همیشگی طلا»، «مدل بورس کالا برای توسعه صادرات» و «حل مشکلی بزرگ با فرصتی دو ماهه» نیز عنوان گزارش های بعدی شماره هجدهم دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالاست.

رییس پیشین ستاد تنظیم بازار صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز طی گفتگو با این نشریه بورس کالا را سرعت گیر تحریم ها خوانده است و از تاثیرگذاری بر قیمت های منطقه ای بااستفاده از ظرفیت های رینگ صادراتی بورس کالا سخن به میان آورده است.

«نفت به آشتی تجاری لبخند می زند؟» عنوان گزارشی است که آخرین پیش بینی ها در خصوص بازار طلای سیاه را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است.

در صفحات پایانی نیز اهمیت آمارهای بورس کالا در تحلیل بازار سهام را بر پایه اطلاعات معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران مورد تحلیل قرار گرفته تا برمبنای آن روند قیمت کالا و سهام این شرکت بورسی زیر ذره بین تحلیل قرار گیرد.

شایان ذکر است نسخه الکترونیک مجله علاوه بر سایت رسمی شرکت بورس کالای ایران در پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر به آدرس زیر قابل دسترس است.

http://www.imereport.ir/d/2019/03/03/0/14219.pdf

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها