1738581.jpg

به دنبال انتشار گزارش مربوط به وضعیت اشتغال بخش خصوصی آمریکا طی ماه فوریه، شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شد و این مساله بار دیگر قیمت جهانی طلا را با نوسان همراه ساخته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تازه ترین گزارش موسسه ای دی پی نشان می دهد که بخش خصوصی آمریکا طی ماه گذشته بیش از ۲۱۴ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش آمارهای اشتغال بخش خصوصی آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی داشته است.

البته ادامه روند صعودی ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان مانع از افت بیشتر قیمت طلا شده و قیمت این فلز زرد همچنان نزدیک به ۱۲۴۰ دلار در هر اونس باقی مانده است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷ درصد رشد داشته و بهترین عملکرد را در بین سایر دارایی ها ثبت کرده است. قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه با ۰.۲ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۳۸ دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه با رشد ۰.۷ درصدی روبرو شده بود.

قیمت این فلز زرد روز ۱۱ فوریه به بیش از ۱۲۶۰ دلار رسید که این بالاترین رکورد در یک سال گذشته به شمار می رود. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات شاخص سهام تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص گزارش روز جمعه وزارت کار در خصوص وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در ماه فوریه قرار خواهد داشت.

مایکل مک کارتی از موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس در این باره تاکید کرد: در صورتی که تقاضا برای سهام و اوراق قرضه افزایش یابد، قیمت طلا در کوتاه مدت با فشار بیشتری روبرو خواهد شد. به نظر می رسد طی روزهای اخیر تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای خرید سهام و اوراق قرضه بیشتر شده است.

میزان ذخایر طلای صندوق سرمایه گذاری اس پی دی آر نیز روز گذشته به بیش از ۲۵.۳۵ میلیون اونس رسید که این بالاترین رکورد از سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی به شمار می رود.

نظرسنجی رویترز نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه فوریه بیش از ۱۹۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه ژانویه به ۱۵۱ هزار فرصت شغلی رسیده است.

 

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها