چین

تغییر ساختار اقتصادی در چین که نشان دهنده این است که دو ابرقدرت اقتصادی به توافق تجاری نزدیک و نزدیک تر شده اند، موجب افزایش شاخص ها در بازارهای جهانی به خصوص بازارهای آسیایی در شروع ساعات معاملاتی هفته شد.

به گزارش «کالاخبر»،بازارهای آسیایی در شروع ساعات معاملاتی هفته در پی نزدیک شدن به وقوع توافقی میان آمریکا و چین در روند مثبت حرکت کردند.

تغییر ساختار اقتصادی در چین که نشان دهنده این است که دو ابرقدرت اقتصادی به توافق تجاری نزدیک و نزدیک تر شده اند، موجب افزایش شاخص ها در بازارهای جهانی به خصوص بازارهای آسیایی در شروع ساعات معاملاتی هفته شد.

بر اساس این گزارش، امروز در مجلس چین یک لایحه جدید سرمایه گذاری به تصویب می رسد و بر اساس آن بحث مالکیت معنوی به رسمیت شناخته می شود و برای شرکت هایی که این قانون را نقض می کنند جریمه در نظر گرفته خواهد شد. به علاوه چین سیاست اجبار به انتقال دانش فنی در سرمایه گذاری را کنار خواهد گذاشت و بدین ترتیب به صلح تجاری با آمریکا نزدیک می شود .

به عقیده کارشناسان این اقدام چین یک چراغ سبز و تأیید ضمنی چین به توافقات خواهد بود و به نظر می رسد با این اقدام، توانسته تمایلات آمریکا را تأمین کند.

به این ترتیب، شاخص های چین با بیشترین میزان رشد در ابتدای ساعات معاملاتی همراه شدند و بازار این کشور یک دسته در فضای قرمز حرکت کردند(قرمز در برخی بازارهای آسیایی به معنای حرکت صعودی است و سبز به معنای حرکت نزولی)

در این بازار شاخص شانگهای با رشد ۱.۴ درصدی همراه شد و شاخص شن ژن نیز رشد ۲.۵ درصدی را از آن خود کرد.به این ترتیب شاخص شانگهای از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال توانسته با افزایش ۱۸ درصدی همراه شود و شاخص شن ژن رشد ۲۴ درصدی را از ابتدای سال تا به حال تجربه کرده است.

در بازار هنگ کنگ، شاخص اصلی این کشور با روند ثابتی به معاملات ادامه داد و میان روند نزولی و صعودی در رفت و آمد بود. اما در نهایت در مرز افت ۰.۰۱ درصدی ایستاد و توانست از ابتدای سال تا به حال رشد ۱۳ درصدی را از آن خود کند.

شاخص نیکی ژاپن در این بین با رشد ۰.۷ درصدی همراه شد و شاخص کاسپی کره جنوبی رشد ۰.۳ درصدی داشت .اس اند پی استرالیا نیز نزدیک به ۰.۵ درصد رود صعودی را از آن خود کرد.

خبرها حاکی از این است که آمریکا تصمیم دارد تمامی یا اکثر تحریم های تجاری بر چین را لغو کند و دونالد ترامپ در اوایل همین ماه توافق تجاری را با چین به امضا می رسانند.

ترامپ روز جمعه از چین خواست که تمامی تحریم های کشاورزی اعمالی بر واردات محصولات آمریکا را لغو کند. این درخواست که در میانه مذاکرات صلح آمیز تجاری بود یکی از قدم های پیشرفت در مذاکرات قلمداد می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها