ارز

بانک مورگان استنلی آمریکا پیش‌بینی کرد با توجه به استقبال بانک‌های مرکزی و صندوق‌های ثروت ملی از دارایی‌های ارزشگذاری شده به یوآن، سهم این ارز در ذخایر ارزی جهان به ۵ درصد خواهد رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، بانک مورگان استنلی آمریکا اعلام کرد از آنجایی که باز شدن بازار سرمایه چین رو به سرمایه گذاران خارجی ادامه دارد، علاقمندی کشورها برای بیشتر به رسمیت شناختن یوآن به عنوان ارز ذخیره جهانی افزایش خواهد یافت

این بانک آمریکایی اعلام کرد، سهم یوآن در ذخایر ارزی جهان احتمالا به ۵ درصد ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده افزایش خواهد یافت؛ این در حالی است که سهم فعلی یوآن در ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان کمتر از دو درصد است.

مورگان استنلی اعلام کرد، افزایش سهم یوآن در ذخایر ارزی به معنی آن است که بانک های مرکزی و صندوق های ثروت ملی دارایی های زیادی که به یوآن هستند را خریداری خواهند کرد. ظرف ۱۰ سال آینده یوآن از پوند انگلیس و ین ژاپن سبقت خواهد گرفت و به سومین ارز ذخیره بزرگ جهان بعد از دلار و یورو تبدیل خواهد شد.

بر پایه این گزارش، چین برای تشویق سرمایه گذاری خارجی به اوراق بهادر و بازارهای قرضه گام های موثری را برداشته است و برنامه های ارتباط تجارت راه اندازی و سهم بیشتری را به سرمایه گذاران خارجی می دهد. اصلاحات مالی باعث می شود که سرمایه گذاران اعتماد بیشتری به دارایی های چینی داشته باشند.

مورگان استنلی همچنین پیش بینی کرد که یوآن در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان در دو سال آینده قدرتمند باقی خواهد ماند و افزایش قابل توجهی در گردش سرمایه در بازار سرمایه چین رقم خواهد خورد.

                            

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها