چین

در معاملات امروز بورس‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه، بیش‌تر شاخص‌ها نزولی بودند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آن که دولت چین پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را کاهش داد، نگرانی از وضعیت دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگ‌ترین اقتصاد آسیا، معاملات بازارهای سهام را تحت‌الشعاع قرار داد به گونه‌ای که با توقف روند صعودی روزهای اخیر، شاخص‌ها رو به پایین حرکت کردند.

آلفونسو اسپرزا، تحلیل‌گر بازار در مؤسسه "اواندا" گفت: مذاکرات سطح بالای بین چین و آمریکا در جریان است و به نظر می‌رسد زمان چیدن میوه از روی درخت فرا رسیده است. افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به نتیجه این مذاکرات می‌تواند بار دیگر بازارها را صعودی کند.

در معاملات امروز، شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با ۰.۶ درصد کاهش در سطح ۲۱ هزار و ۶۹۰.۰۶ واحدی تا پایان معاملات اولیه بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" با ریزش مشابه ۰.۶ درصدی به ۲۸ هزار و ۷۹۴.۶۰ واحد رسید و شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ۰.۲ درصد کاهش به ۳۰۲۱.۶۴ واحد رسید.

در سایر مناطق، شاخص بورس سیدنی استرالیا ۰.۵ درصد و شاخص بورس سنگاپور ۰.۴ درصد کاهش یافتند. شاخص بورس سئول کره جنوبی نیز با کاهش ۰.۷ درصدی به کار خود خاتمه داد. روند نزولی شاخص‌ها در بورس‌های تایوان، اندونزی و نیوزلند نیز مشاهده شد.

تای هوی، استراتژیست ارشد بازار در مؤسسه "جی پی مورگان است منیجمنت" گفت: سیاست‌گذاری جدید چینی‌ها نشان می‌دهد آنها از گذشته درس گرفته اند و اقرار آنها به نیاز چین به رشد اقتصادی پایدار به جای رشد سریع و ناپایدار بیانگر بلوغ ذهنی آنها است.

در دیگر نقاط جهان، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴ درصد افزایش به ۷۱۳۴.۳۹ واحد رسید و در والاستریت، شاخص بورس "داوجونز" با ۰.۸ درصد کاهش به ۲۵ هزار و ۸۱۹.۶۵ واحد رسید.

در بازار نفت، هر بشکه نفت خام برنت با ۲۶ سنت کاهش به ۶۵.۱۴ دلار رسید و هر بشکه نفت خام "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۲۸ سنت کاهش به ازای ۵۶.۳۱ دلار مبادله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها