شکری

محمود شکری ضمن بیان اینکه عملکرد سازمان بورس و اوراق بهاداردر ۳ سال اخیر قابل تحسین است، گفت: به رغم آنکه بازار سرمایه در سال های گذشته تحت تاثیر ریسک های بیرونی همچون تحریم ها و نوسانات نرخ ارز قرار گرفت اما با برنامه ریزی دقیق و اصولی از مشکلات عبور کرده و اکنون روند طبیعی خود را طی کند.

به گزارش «کالاخبر»؛عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه مکانیزم بورس باید به اولویت نخست اقتصاد کشور تبدیل شود به سنا، گفت: به طوری یقین استفاده از ابزار های مالی جدید در بازار سرمایه می تواند به جذب نقدینگی های سرگردان در جامعه منجر شود.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه کاملا برای جذب حجم قابل قبولی از نقدینگی آماده است اظهارداشت: با توجه به  شرایط فعلی اقتصاد کلان کشور بهترین گزینه برای مدیریت حجم نقدینگی، بازار سرمایه است.

شکری گفت: در سال های اخیر با توجه به اینکه شاهد به وجود آمدن برخی مشکلات بین‌المللی بوده ایم اما در این بین بازار سرمایه راه خود را رفته  و توانسته بر بسیاری از مشکلات فائق آید .

وی ادامه داد: شاید بتوان گفت بازار سرمایه در حال حاضر به مهم ترین بازار مالی کشور تبدیل شده و مراجعه به این بازار از بخش های مختلف اقتصادی، روند رو به افزایشی را به خود گرفته است.

شکری تصریح کرد: در حال حاضر بازارهای متنوعی همچون بورس تهران، فرابورس و بورس کالا وجود دارد که می‌تواند به جذب نقدینگی در جامعه کمک کند از سوی دیگر استفاده از ابزار های مالی جدید نیز به تنوع بازار سرمایه را افزایش داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه راه‌اندازی ابزارهای مالی جدید در بازار سرمایه می‌تواند باعث جذابیت بیشتر شود، گفت: سرمایه‌گذاران از این ابزارها به‌عنوان راهی برای پوشش ریسک و فعالیت‌های اقتصادی استفاده می کنند و این امر به جذب سرمایه‌گذاران بیشتر و ورود سرمایه‌های جدید به بازارهای اوراق بهادار منتهی می شود.

نماینده مردم رضوانشهر، طالش و ماسال در مجلس افزود: پیش بینی می شود  با طرح ها و ابزارهای جدید مالی که با پیش بینی سوی سازمان بورس واوراق بهادار برای جذب نقدینگی و سرمایه های داخلی و خارجی درنظر گرفته شده، بازار سرمایه فصل جدیدی را آغاز می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها