فولاد

میزان تولید فولاد خام و محصولات فولادی کشور طی ۱۰ ماهه سال ۹۷ به ترتیب ۱۳ و ۷ درصد رشد یافت. در این مدت صادرات محصولات فولادی نیز افزایش ۱۰۲ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر»، طبق آمار انجمن فولاد ایران شرکت های فولادساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان دی، ۲۰ میلیون و ۶۷۹ هزارتن فولاد خام تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۹۶، اندکی بیش از ۱۸.۳ میلیون تن بود.

علاوه بر این طی ۱۰ ماهه امسال، ۱۷ میلیون و ۵۷۲ هزار تن انواع محصولات فولادی (کلاف، تیرآهن، ورق عریض، میلگرد، ورق گرم، ورق سرد، ورق پوشش دار و غیره) در کشور تولید شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال ۹۶ (۱۶ میلیون و ۳۹۸ هزار تن)، حاکی از رشد ۷ درصدی است.

همچنین، طی ۱۰ ماه یاد شده، ۲۱ میلیون و ۹۶۴ هزار تن آهن اسفنجی تولید شد که نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (۱۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تن)، ۱۸ درصد رشد نشان می دهد.

افزایش ۱۰۲ درصدی صادرات محصولات فولادی

بنا به این گزارش، طی مدت یاد شده ۳ میلیون و ۹۷۲ هزار تن شمش و ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار تن انواع محصولات فولادی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۵ میلیون و ۳۶۷ هزار تن شمش و یک میلیون و ۱۸۵ هزار تن محصولات فولادی) به ترتیب ۲۶ درصد کاهش و ۱۰۲ درصد رشد داشته است.

افزون بر این، طی این مدت ۵۰۳ هزار تن آهن اسفنجی صادر شد که نسبت به آمار سال گذشته (۵۶۷ هزار تن)، حاکی از کاهش ۱۱ درصدی صادرات این محصول است.

همچنین ۱۰ ماه امسال، ۲۷ هزار تن فولاد خام و ۸۸۱ هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۴۴ هزار تن فولاد خام و یک میلیون و ۸۶۲ هزار تن انواع محصولات فولادی) به ترتیب ۳۹ درصد و ۵۳ درصد کاهش نشان می دهد.

منبع: دنیای معدن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها