چین

با امید سرمایه‌گذاران به ارائه سیاست‌گذاری‌های حمایتی بیشتر از سوی دولت چین، سهام آسیایی اندکی رشد کردند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، روز دوشنبه، با امید سرمایه‌گذاران به ارائه سیاست‌گذاری‌های حمایتی بیشتر از سوی دولت چین، سهام آسیایی اندکی رشد کردند. اما گزارش اشتغال شوکه‌کننده و ضعیف آمریکا تردیدهایی در مورد وضعیت اقتصاد جهانی ایجاد کرد و سود سهام را محدود کرد.

سهام اروپایی، معاملات امروز را با رشد آغاز کردند؛ فوتسی انگلیس ۰.۷ درصد، کاک فرانسه ۰.۶ درصد و داکس آلمان ۰.۵ درصد، در ابتدای معاملات رشد کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۴ درصد بالا رفت و یک چهارم سقوط ۱.۶ درصدی روز جمعه خود، که دومین سقوط بد امسال این شاخص بود، را جبران کرد.

نیکی ژاپن ۰.۵ درصد رشد کرد، درحالی‌که سهام استرالیا با ۰.۳۸ درصد افت مواجه شد.​کوسپی کره‌جنوبی ۰.۰۳ درصد بالا آمد.

سهام کامپوزیت شانگهای چین ۱.۹۲ درصد جهش کرد. شاخص شرکت‌های برتر چین هم ۱.۳ درصد جهش کرد. این درحالی است که این شاخص‌ها روز جمعه بیش از ۴ درصد سقوط کرده بودند.

بانک مرکزی چین روز یکشنبه اعلام کرد که با افزایش وام‌دهی و کاهش هزینه‌های وام‌گیری، از اقتصاد بیشتر حمایت می‌کند.

امروز با آغاز انتخابات عمومی و پیش‌بینی سود بردن نخست‌وزیر مودی در این انتخابات، از تنش‌های پاکستان، سهام هند ۱ درصد جهش کرد و نزدیک به بالاترین سطح ۶ ماهه خود باقی ماند.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار در برابر ین ژاپن اندکی تضعیف شد و به ۱۱۱.۱۵ رسید. ایندرحالی است که همین سه‌شنبه قبل نرخ برابری دلار با ین به ۱۱۲.۱۳۵، که بالاترین سطح ۲.۵ ساله آن بود رسیده بود.

با آشفتگی‌های برگزیت، نرخ برابری پوند با دلار ۰.۳ درصد افت کرد و به ۱.۲۹۸۴ واحد رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها