اوپک

قیمت نفت در هفته گذشته با داده های اقتصادی ضعیف منتشر شده کاهش داشت، اما پس از سخنان وزیرانرژی عربستان کاهش قیمت پایان یافت.

به گزارش «کالاخبر»،قیمت نفت هفته دوم مارس را صعودی آغاز کرد. این افزایش قیمت پس از انتشار کاهش تعداد دکل های حفاری آمریکا و همچنین سخنان روز گذشته خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان رخ داد.

بازار نفت با وجود حفظ روند صعودی قیمت، در هفته گذشته به دفعات شاهد کاهش قیمت بود، اما با صحبت های دیروز خالدالفالح، به پایان رسید.

به گزارش رویترز، خالد الفالح روز گذشته اعلام کرد بعید به نظر می رسد برنامه کاهش تولید نفت اعضای اوپک در پایان ماه ژوئن به پایان رسد. او گفته است نمی توانیم تلاش های خود در سال ۲۰۱۹ را متوقف کنیم، ما باید درباره چارپوب های گسترده تری از همکاری های مشترک با یکدیگر گفت و گو کنیم.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت تا این لحظه با ۰.۴۵ درصد افزایش ۵۶ دلار و ۳۵ سنت معامله شد.​نفت خام برنت نیز تا این لحظه با ۰.۳۳ درصد افزایش ۶۵ دلار و ۹۶ سنت معامله شد.​اگرچه بازار با پس زمینه داداه های ضعیف اقتصادی چین و آمریکا آغاز شده است، اما سیاست های اوپک، بزرگترین کمپانی نفت جهان، در عرضه نفت خام بر بازار جهانی بی تاثیر نیست.

بازار نفت در سال جاری میلادی با کاهش غیرمعمول عرضه از سوی اعضای  اوپک و غیر اوپک روبرو بوده است که سیاست های ترامپ در کاهش قیمت را تاحدود زیادی خنثی کرده است.

نشست بعدی اوپک ۱۷ و ۱۸ آوریل در وین برگزار خواهد شد و درباره سیاست های بعدی کاهش تولید تصمیم گیری خواهد شد.

وزیر انرژی عربستان گفته است "باید ببینیم در آوریل چه اتفاقی می افتد، در هر صورت هر نوع اتفاق پیش بینی نشده ای وجود دارد، و فکر می کنم باید به جلو حرکت کنیم".

قیمت نفت تحت تاثیر کاهش دکل های حفاری آمریکا نیز قرار گرفت. تعداد دکل های حفاری ایالات متحده برای سومین هفته متوالی کاهش یافت که به آغاز افزایشی قیمت ها در هفته دوم مارس کمک کرد. افزایش دکل های حفاری ایالات متحده در سال گذشته میلادی، رکورد تولید نفت در این کشور را جابجا و آمریکا را به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها