نفت

به دنبال تقویت تقاضا و کاهش تولید های اوپک و متحدانش، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود.

به گزارش «کالاخبر» ​به نقل از رویترز، تقویت شاخص ها در بازارهای مالی نیز دیگر عامل رشد قیمت نفت بود، اما تحلیلگران همچنان در مورد ریسک های متوجه اقتصاد جهانی هشدار می دهند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۵۶ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۷۵ سنت رسید.

بانک آمریکا مریل لینچ اعلام کرد:(به رغم آمارهای منفی اقتصادی) ما همچنان پیش بینی می کنیم که قیمت متوسط نفت برنت در سال جاری میلادی ۷۰ دلار و قیمت متوسط نفت خام آمریکا ۵۹ دلار در هر بشکه باشد.

این بانک آمریکایی گفته بخشی از این رشد قیمت نفت ناشی از تقاضا برای سوخت کشتی در سال آینده خواهد بود، زیرا از سال آینده سازمان دریانوردی بین المللی مقررات جدیدی را در مورد سوخت کشتی ها به مورد اجرا خواهد گذاشت.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل اجرا توافق کاهش تولید توسط اوپک و متحدانش قیمت نفت تقویت شده است. تجار همچنین بحران اقتصادی در ونزوئلا و کاهش صادرات نفت این کشور به دلیل تحریم های آمریکا را دیگر عامل تقویت قیمت ها ارزیابی می کنند. اما در آن سوی بازار، افزایش عرضه نفت آمریکا تا حدودی تلاش های اوپک و تاثیر تحریم نفتی ونزوئلا را خنثی کرده است.

آژانس بین المللی انرژی دیروز اعلام کرد، آمریکا در طی ۵ سال آتی عامل اصلی رشد عرضه جهانی نفت خواهد بود و با افزایش ۴ میلیون بشکه ای نفت خود تولید خود عرضه جهانی نفت را افزایش خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها